۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
ترامپ می‌خواهد هزینه سیاسی رفع تحریمهای ایران را بالا ببرد
زوددویچه سایتونگ:

ترامپ می‌خواهد هزینه سیاسی رفع تحریمهای ایران را بالا ببرد

ترامپ می خواهد احیای توافق هسته ای با ایران را برای بایدن غیرممکن یا حداقل دشوار کند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت زوددویچه سایتونگ اخیرا گزارشی به قلم «پل آنتون کروگر» با عنوان «اقدامات نهایی ترامپ در خلیج فارس» منتشر نموده است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه «دونالد ترامپ» در امور ونزوئلا و ایران روز شنبه به خاورمیانه سفر کرد تا در روزهای یکشنبه و دوشنبه با نخست وزیر، مشاور امنیتی، وزیر دفاع و وزیر امور خارجه اسرائیل در بیت المقدس دیدار کند. او روز پنجشنبه نیز به امارات متحده عربی و عربستان سفر خواهد داشت.

موضوع این دیدارها، چگونگی تشدید تحریم های آمریکا علیه نظام سیاسی در تهران تا پایان دولت ترامپ در ۲۰ ژانویه می باشد. ترامپ می خواهد احیای توافق هسته ای با جمهوری اسلامی را برای بایدن غیرممکن یا حداقل دشوار کند.

تحریم های بعدی احتمالا به بهانه برنامه موشکی یا نقض حقوق بشر خواهد بود. بدین ترتیب، رفع تحریم ها برای بایدن در جریان دیپلماسی جدید با ایران دشوارتر می شود یا حداقل هزینه سیاسی آن بسیار گران تمام خواهد شد.

بایدن اعلام کرده که اگر ایران مجددا به تمام تعهدات خود عمل کند، آمریکا را به توافق هسته ای بازگردانده و سپس از آن به عنوان مبنایی برای مذاکرات در مورد توافق گسترده تری که شامل برنامه موشکی یا سیاست تهاجمی ایران در منطقه خواهد بود، استفاده می کند.

مشخص نیست که آیا او برای این کار شرکایی در ایران پیدا خواهد کرد یا خیر. حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز یکشنبه گفت دولت جدید آمریکا باید از فرصت استفاده کرده و اشتباهات ترامپ را جبران کند. اما حسن روحانی فقط شش ماه دیگر رئیس دولت خواهد بود. محافظه کاران ایران به عملگراها فضای مانور سیاسی چندانی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در اواسط ماه ژوئن نخواهند داد؛ خصوصا این که در نتیجه خروج ترامپ از توافق، بی اعتمادی خود به آمریکا را بر حق می دانند.

کد خبر: ۵۳٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha