۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
رونق تولید نیازمند دور زدن خود تحریمی‌ها است/ اداره اقتصاد کشور توسط بخش خصوصی
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

رونق تولید نیازمند دور زدن خود تحریمی‌ها است/ اداره اقتصاد کشور توسط بخش خصوصی

شیراز- رئیس مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر اینکه امروز برای رونق تولید نیازمند دور زدن خود تحریمی‌ها هستیم، گفت: مکانیزم‌های بسته و انحصاری و سرشار از موانع علاوه بر اینکه بسیار ناپسند و ناشایست است، نمی‌تواند در شرایط فعلی راهگشای تولید باشد.

به گزارش بازار، به نقل از مجمع نمایندگان فارس، ابراهیم عزیزی در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به موانع و مشکلات سد راه تولید استان فارس، اظهار داشت: امروز تولید نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی است و تولیدگران باید اطمینان داشته باشند که مسئولان موانع را از جلوی پای آن‌ها بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه مطالب شورای گفتگو و تصمیمات آن باید ضمانت اجرایی از سوی دستگاه‌ها بیابد، افزود: برخی مسایل در استان قابل حل است و مجمع نمایندگان فارس نیز ظرفیت بسیار خوبی برای پیگیری مسائل در مرکز است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به ریشه‌های مشکلات تولید نیز گفت: امروز برای رونق تولید نیازمند دور زدن خود تحریمی‌ها هستیم چراکه مکانیزم‌های بسته و انحصاری و سرشار از موانع علاوه بر اینکه بسیار ناپسند و ناشایست است، نمی‌تواند در شرایط فعلی راهگشای تولید باشد.

عزیزی با انتقاد از تمرکز گرایی بیان کرد: چه دلیلی دارد که در این شرایط مسائل در تهران متمرکز باشد در حالی که در استان بهتر می‌توان به حل و فصل آن دست یافت.

وی افزود: متاسفانه ما یک کشور تمرکز گرا هستیم و کمتر حاضریم اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم حتی این رویه در استان‌ها نیز نسبت به شهرستان‌ها وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، خواستار استفاده حداکثری دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس شد و گفت: توجه ویژه به مزیت‌های استان فارس، ضمانت اجرایی در تصمیمات و رفع موانع تولید، شاخص‌هایی است که همه باید دنبال کنیم تا فارس را به جایگاه اصلی خود برسانیم؛ استانی که می‌تواند جنوب کشور را اداره کند.

عزیزی با تاکید بر هم افزایی و مشارکت جمعی همه مسئولان استان در حل مشکلات تولید اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان فارس حامی بخش خصوصی به صورت ویژه است چراکه اصرار داریم کشور باید با بخش خصوصی و سرمایه گذار اداره شده و بخش‌های نظارتی نیز وظایف خود را به صورت دقیق انجام دهند.

وی گفت: در حوزه قانون گذاری نیز هر کجا نیاز به همکاری است مجمع آماده است تا با همه ظرفیت‌های خود در رفع موانع تولید تلاش کند.

کد خبر: ۵۳٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha