۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
۵ کاری که بایدن باید جهت ترمیم آسیبهای وارد شده توسط ترامپ انجام دهد
بلومبرگ بررسی می کند:

۵ کاری که بایدن باید جهت ترمیم آسیبهای وارد شده توسط ترامپ انجام دهد

رئیس جمهور منتخب باید آسیب های وارد شده توسط دولت ترامپ را جبران نموده و استعدادها را به قوه مجریه بازگرداند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی بلومبرگ اخیرا مقاله ای با قلم راتنسر و با عنوان «پنج کاری که بایدن باید جهت ترمیم آسیب های وارد شده توسط ترامپ انجام دهد» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

به طور معمول، آغاز فعالیت رئیس جمهور منتخب و تشکیل کابینه توسط وی همراه با انتظارات فزاینده ای می باشد. کارمندان کمپین انتخاباتی برای  دریافت شغل پیشنهاد شده در آژانس های فدرال وارد واشنگتن می شوند. مجلات عکاسان مد را موظف می کنند از جدیدترین ساکنان کاخ سفید عکس بگیرند. اما امسال اوضاع خیلی خوب نیست.  

وقتی «جو بایدن» در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ مراسم سوگند را برگزار کند، وارث بزرگترین بحران ملی خواهد بود که در ۷۵ سال گذشته تاکنون هیچ رئیس جمهور جدیدی با آن روبرو نبوده است. اگرچه ممکن است واکسن ویروس کرونا برای استفاده اولیه آماده شده باشد، میزان افراد مبتلا به بیماری همه گیر کووید ۱۹ زیاد بوده و بسیاری از افراد در سوگ از دست دادن اعضاء خانواده خود می باشند. در طی این همه گیری ده ها میلیون نفر بیکار شده و  بسیاری از کودکان سر کلاس درس حاضر نشده اند. اعضای ستاد رئیس جمهور جدید نیز ممکن است مجبور شوند ماهها از راه دور کار کنند.

 علی رغم وجود این بحران، رئیس جمهور منتخب با چالشی کمتر آشکار اما شاید حتی دلهره آورتر مواجه خواهد بود: بازسازی دولت پس از چهار سال ریاست جمهوری «دونالد ترامپ». نیم قرن تجربه بایدن در واشنگتن، از جمله هشت سال حضور در قوه مجریه وی را فردی باصلاحیت برای ریاست قوه مجریه مطرح نموده است.

باید گفت سیاست زدایی آژانس های فدرال، بازیابی روحیه کارمندان دولت و تقویت مسئولیت پذیری در برابر مقامات سیاسی از اولویت های اصلی وی خواهد بود - اما بایدن همچنین باید از فرصت استفاده کند و اصلاحاتی را انجام دهد که دولت را باهوش تر و پویاتر می کند. با توجه به شعار مبارزات انتخاباتی بایدن، در اینجا پنج کاری که بایدن باید جهت ترمیم آسیب های وارد شده توسط ترامپ انجام دهد آورده شده است.

۱.توانمند کردن دانشمندان
در تاریخ ۹ نوامبر، رئیس جمهور منتخب از تشکیل شورایی خبر داد که متشکل از پزشکان برجسته، متخصصان بیماری های عفونی و مقامات بهداشت عمومی فدرال است. مقامات دولت ترامپ تاکنون برای تحت تأثیر قرار دادن راهنمایی های بهداشت عمومی و سرعت بخشیدن به آزمایشات دارویی و سرعت تصویب واکسن، بر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها و سازمان غذا و دارو فشار وارد کرده اند. ترامپ شخصاً از دستورات متخصصان پزشکی سرپیچی کرده و اطلاعات نادرستی را در مورد آزمایش، میزان مرگ و میر Covid-۱۹ و ادعای درمان بیماری منتشر کرده است. این امر باعث افزایش بی اعتمادی در مورد اظهارات مقامات بهداشت عمومی شده که به نوبه خود شکست همه گیری را دشوارتر می کند.

باید گفت فرسایش پایگاه دانش علمی کشور فراتر از سازمانهای متمرکز بر همه گیری است. دولت کارمندان رسمی را در اداره ملی اقیانوس و جو که داده های مربوط به تغییرات آب و هوایی را جمع آوری می کنند، به حاشیه رانده و فردی مخالف تغییرات آب و هوا را به عنوان دانشمند برتر آژانس منصوب کرده است.

خروج دانشمندان مهم و برجسته از دولت و به حاشیه راندن آنها از توانایی ملت در پاسخگویی به بیماری های همه گیر و بلایای طبیعی مرتبط با آب و هوا می کاهد. بایدن می تواند با مذاکره با دانشمندان و متخصصان زبده و بازگشت آنها به دولت، خسارت را جبران کند.

۲.بازگرداندن پرسنل سابق به سرکار
عدم وجود متخصصان علمی نمادی از یک بحران گسترده تر است. باید گفت تلاش ترامپ برای بی اعتبار کردن و به حاشیه بردن و حذف کارمندان شغلی بی رحمانه  بوده است. فقط در سال اول دولت وی، میزان اخراج اعضای ارشد خدمات اجرایی - باتجربه ترین کارمندان دولت - ۸۲٪ افزایش یافت. در مقایسه با روسای جمهور قبلی، ترامپ تعداد زیادی از نزدیکان خود را در سمت های رهبری آژانس های اصلی منصوب کرده است. در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، تمامی دستیارهای وزیر امور خارجه مقامات رسمی یا منصوبان سیاسی بوده و بیش از نیمی از سفیران در واقع همان منصوبان سیاسی هستند.

اعتماد ترامپ به وفاداران علاوه بر صدمه زدن به روحیه کارکنان، باعث بی ثباتی نهادی شده است. هرج و مرج در بخش رهبری و به حاشیه راندن کارمندان باتجربه، شکست دولت در دوران ترامپ را تسریع کرده است. از این رو بایدن باید آگاهانه این روند را معکوس کند.

۳. دادن آزادی عمل بیشتر به بازرسان و ناظران
دولت جدید باید نشان دهد تحت نظارت دقیق کنگره و ناظران داخل و خارج دولت فعالیت خواهد کرد. حیات بخشیدن به دفاتر بازرسان عمومی فدرال و ناظران مستقل بسیار مهم است. در اوایل سال جاری، ترامپ بدون اخطار ۳۰ روزه یا توضیح کتبی، تعدادی از بازرسان و ناظران  را از سمت چهار آژانس مختلف اخراج کرد. به عنوان اولین قدم، بایدن می تواند از کنگره جدید بخواهد انگیزه های برکناری این افراد توسط ترامپ را بررسی کند. سپس او باید بازرسان و ناظران را به منصب خود بازگردانده و به آنها اجازه دهد کار خود را از سر بگیرند.

۴.مدرن کردن دولت
دولت فدرال ۲ میلیون نفری در دوران ترامپ کمی رشد نموده اما به پیر شدن رسیده است. فقط ۶٪ کارمندان آن زیر ۳۰ سال بوده، در حالی که ۴۴٪ آنها ۵۰ سال یا بیشتر دارند. یک سوم کارمندان در سال ۲۰۲۳ مشمول بازنشستگی می شوند و این رقم برای اعضای خدمات ارشد دو برابر بیشتر است. در همین حال، آژانس ها در تلاشند استعدادهای جوان تر را برای تأمین نیازهای خود جذب کنند. گسترش برنامه های کارآموزی و جذب نیرو در دانشگاه ها - حتی به صورت مجازی - می تواند به آژانس ها در جذب استعدادهای جوان کمک کند. مقابله موثر با تهدیدات در حال ظهور به نیروی کار متفاوتی احتیاج دارد - نیرویی که چابک تر بوده و به ابزار دیجیتال آشنا باشد.

۵.بازگشت دوباره به جهان
پیچیده ترین اقدامی که بایدن باید انجام دهد ترمیم چهره جهانی آمریکا و گردهم آوردن کشورهای همفکر برای حل چالش های مشترک است. اما فضای بین المللی بسیار متفاوت از چهار سال پیش است. خصومت ترامپ با سازمان های چندجانبه و بی اعتنایی به اتحادهای سنتی باعث شده است که ایالات متحده آمریکا منزوی تر و تأثیرپذیرتر از دهه های گذشته شده باشد. جهت مقابله با تشدید درگیری های ژئوپلیتیک، گسترش سلاح های هسته ای و ظهور یک چین قاطع تر، ایالات متحده آمریکا باید روابط خود را در سراسر جهان تقویت کند.

باید گفت بایدن متعهد شده است به طیف وسیعی از نهادها و توافق نامه های بین المللی، از جمله سازمان بهداشت جهانی، مشارکت ترانس آتلانتیک و توافقنامه آب و هوایی پاریس بپیوندد.

کد خبر: ۵۳٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha