۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
بی توجهی کسبه کرج به مصوبه تعطیلی پس از ساعت ۱۸
مردم ریسک ابتلا به کرونا را به جان خریده اند؛

بی توجهی کسبه کرج به مصوبه تعطیلی پس از ساعت ۱۸

کرج- با وجود مصوبه ستاد مقابله با کرونا در البرز و ابلاغ از سوی استانداری، اتاق اصناف و اتحادیه ها مبنی بر ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی پس از ساعت ۱۸، کسبه کرج از بستن مغازه ها خودداری می کنند و گویا نظارتی هم در شهر نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا مقرر شد از ۲۰ آبان به مدت یک ماه همه صنوف استان غیر از صنوف عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی مانند خواروبار فروشان، سوپرمارکت داران، فروشگاه های عرضه گوشت و مرغ و دیگر صنوف مرتبط با عرضه ارزاق تا ساعت شش عصر مجاز به فعالیت باشند و راس این ساعت باید کسبه دیگر، واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

اما طبق مشاهده خبرنگار بازار در شهر کرج تا ساعت ۲۰ امشب که روز اول اجرای مصوبه و محدودیت های جدید پیشگیری از کروناست هیچ یک از واحدها قصدتعطیلی مغازه و فروشگاه های خود را ندارند.

طبق گفته برخی کسبه، پیشتر از جانب اتحادیه ها مصوبه به آنها ابلاغ و تاکید شده و از ساعتی پیش هم گشت نیروی انتظامی هشدار به تعطیل کردن مغازه ها داده، اما آنچه قابل تامل است، گویی کسبه و مردم ریسک ابتلاء به کرونا را به جان  خریده و قصد همکاری برای رهایی از این ویروس کشنده را ندارند.

علاوه بر این برخی صنوف مانند آرایشگاه های مردانه پر از ازدحام جمعیت بوده و متاسفانه تعدادی از جمعیت داخل حتی استفاده از ماسک را رعایت نمی کنند.

با گشتی در شهر و دقیق شدن روی افراد و مکان های مختلف ثابت می شود، تصویب قانون، ابلاغ و هشدار مسئولان و دستگاه های متولی، تا زمانی که تک تک مردم عمق فاجعه کرونا را درک نکرده و برای ریشه کن شدن آن همت و تلاش نکنند، کارساز نخواهد بود.

اما از مسئولان نیز انتظار می رود نظارت بیشتری روی واحدهای صنفی و اجرای مصوبه ها داشته باشند.

کد خبر: ۵۳٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha