۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
اعلام محدودیت های جدید کرونایی در هفته آینده
معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد

اعلام محدودیت های جدید کرونایی در هفته آینده

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، آخرین نتایج ستاد ملی کرونا و تصمیم نهایی پیش رو را تشریح کرد.

به گزارش بازار، ایرج حریرچی درباره محدودیت های اعمال شده از ۲۰ آبان گفت: از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه، تمامی مشاغل به غیر از مشاغل ضروری و درجه یک تعطیل خواهند شد. ضمن اعمال محدودیت های جدید، محدودیت های اعمالی بر ۴۳ شهر در گذشته نیز پابرجا خواهند بود.

وی درباره سخت گیری بیشتر در راستای کنترل بیشتر شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: هیچ اقدام منفردی نمی‌تواند این مشکل را حل کند و باید از راه های مختلف با این مشکل مقابله کنیم. این مدل پنیر سوئیسی نام دارد، زیرا هر روش نقاط ضعف خود را دارد. لذا علاوه بر اعمال محدودیت ها باید قوانین گذشته فردی و اجتماعی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست ها، مراقبت سرفه، کاهش تردد اجتماعی و... همچنان رعایت شوند.

حریرچی افزود: موارد دیگری هم مطرح است که احتمالا در روز شنبه ۲۴ آبان اعلام می شود. ولی آنچه مهم است نتیجه نهایی است به نظر وزیر بهداشت و ابلاغ آن به دانشکده های پزشکی بستگی دارد تا بتوانیم تا سه ماه آینده آمار مرگ و میر را در حدود ۳۰ درصد و بستری را تا ۵۰درصد کاهش دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت از مشکلات بر سر راه واردات واکسن آنفلوآنزا خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود پنج میلیون واکسن در فرودگاه های یکی از کشورها داریم؛ اما وزیر بهداشت اعلام کرد که برای ورود آن به کشور به دلیل تحریم های اعمال شده مشکلاتی داریم و در حال حاضر این واکسن در داروخانه ها موجود نیست؛ اما طی مشاهدات صورت گرفته در کشورهای نیم کره جنوبی زمین مثل استرالیا، برزیل و نیوزلند، شیوع آنفلوآنزا به میزان ۹۵ درصد تنها با استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است. مردم نباید نگران این بیماری باشند و با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند به راحتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. البته لازم به ذکر است که تزریق واکسن برای بانوان باردار و کادر درمان صورت گرفته است.

کد خبر: ۵۳٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha