۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
عرضه صکوک مرابحه ۸ هزار میلیارد ریالی سایپا
از فردا آغاز می شود

عرضه صکوک مرابحه ۸ هزار میلیارد ریالی سایپا

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال از چهارشنبه ۲۱ آبان تا یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ عرضه عمومی می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (سهامی عام)  به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز به منظور تولید محصولات، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران در نمادهای صایپا۳۰۸ و صایپا۰۳۸ عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک سپه ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت های تامین سرمایه امید و تامین سرمایه لوتوس پارسیان هر یک به میزان ۵۰ درصد کل ارزش اسمی اوراق (۴ هزار میلیارد ریال) است. ضمناً، شرکت های کارگزاری بانک سپه و کارگزاری بانک پارسیان عاملین فروش اوراق بوده و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق اند.

ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور دوم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (بانی) را نقداً خریداری خواهد کرد و سپس آنها را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت واسط مالی شهریور دوم(ناشر) و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد، شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا پیش از این ۵ مرتبه مجموعاً به ارزش بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که یک مورد از آنها سررسید شده و مابقی در حال معامله اند.

کد خبر: ۵۳٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha