۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری پالایشگاه تبریز برای تولید بنزین
معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز خبر داد:

صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری پالایشگاه تبریز برای تولید بنزین

تبریز- معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز گفت: برای تولید بنزین آیزومریت در پالایشگاه تبریز حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم بود که اینکار با کمترین هزینه و در قالب اجرای یک طرح ابتکاری محقق شد.

به گزارش بازار، علیرضا آقابگلو با بیان اینکه بنزین آیزومریت به عنوان محصول نوآورانه این پالایشگاه لوح زرین چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را از آن خود کرد، افزود: این محصول به عنوان بخشی از ترکیب فرآورده بنزین نهایی تولیدی این شرکت با استاندارد یورو ۵ محسوب می شود.

وی اظهار داشت: اختلاط بنزین آیزومریت جهت انطباق میزان آروماتیک بنزین تولیدی با استاندارد یورو ۵ اجتناب ناپذیر است.

آقابگلو  با اشاره به اینکه در سال های گذشته نفتای سبک بدون تبدیل به محصول آیزومریت به طور مستقیم با محصول نهائی بنزین اختلاط می شد که در این حالت نیل به استاندارد یورو ۵ مقدور نبود، اضافه کرد: لازمه تولید محصول مذکور، احداث یک واحد جدید ایزومریزاسیون نفتای سبک است که سرمایه گذاری حداقل ۱۰۰ میلیون دلار را می طلبید.

وی گفت: با همت کارکنان با دانش شرکت پالایش نفت تبریز و در قالب یک طرح ابتکاری، با تغییر کاربری واحد بنزین سازی قدیم و بدون هزینه این مهم انجام شد و پالایشگاه تبریز موفق شد چرخه فرآیند ارتقای کل محصول بنزین تولیدی خود به استاندارد یورو ۵ را تکمیل کند.

کد خبر: ۵٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha