۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
قطع وابستگی به نفت مقاوم سازی اقتصاد ملی را به همراه دارد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

قطع وابستگی به نفت مقاوم سازی اقتصاد ملی را به همراه دارد

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و در سایه خودباوری و خوداتکایی تولید ملی رونق و اقتصاد مقاوم می شود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه برای عبور از بحران ها و مشکلات اقتصادی باید خودباور و خود اتکا باشیم گفت : به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همت و استعدادهای متخصصان داخلی در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی به کار گرفته شده است تا تولید ملی رونق یابد.

امام جمعه تبریز وابستگی به درآمدهای نفتی را خیانتی بزرگ از سوی رژیم پهلوی عنوان کرد و افزود : براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه برون رفت از مشکلات را در عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی تبیین کرده اند، باید تولید داخلی رونقی روز افزون داشته باشد تا وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

وی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را مصرف تولید داخلی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از اسراف در جامعه از دیگر الزامات تحقق این راهبرد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تحقق راهبرد مقاوم سازی اقتصاد باید بانک ها وارد میدان شوند گفت : ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و کارآفرینان راه برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در شرایط کنونی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد : در اقتصاد مقاومتی دولت نباید دست اندرکار امور اقتصادی باشد بلکه این مهم را باید به مردم واگذار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اهلیت افراد در واگذاری ها تصریح کرد : تنها داشتن منابع مالی بیشتر نباید ملاک واگذاری مجموعه های اقتصادی به افراد باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز برای تولید و صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی گفت : افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با بکارگیری امکانات فنی و مهندسی و ایجاد اشتغال در استان باید از اولویت های این مجموعه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اینکه توجه به نیروی انسانی فداکار، متدین و پرتلاش و جوان یکی از اصلی ترین اولویت هاست افزود : تا نیروی انسانی با انگیزه و قوی وجود نداشته باشد تلاش ها برای رسیدن اهداف ترسیم شده موفق نخواهد شد.

کد خبر: ۵٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha