۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
۵۵۸۰ پرونده تخلف برای اصناف و واحدهای صنفی اصفهان تشکیل شد/ دلایل افزایش قیمت سیمان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۵۵۸۰ پرونده تخلف برای اصناف و واحدهای صنفی اصفهان تشکیل شد/ دلایل افزایش قیمت سیمان

اصفهان- معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: پنج هزار و ۵۸۰ پرونده برای واحدهای صنفی و تولیدی متخلف در استان تشکیل شده است.

اکبر عادل مرام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت بر بازار است اظهار داشت: امروز باتوجه به تحریم‌ها و نوسانات قیمت‌ها، نظارت و بازرسی در بازار بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: بر این اساس طی هفت ماه سال جاری ۵۶ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از ۲۴۰ هزار واحد صنفی و هشت هزار واحد تولیدی در استان اصفهان انجام شد.

کشف ۷۸۷۰ نوع تخلف در اصناف و تولیدی‌های اصفهان
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه نتیجه این بازرسی‌های صورت تشکیل پنج هزار و ۵۸۰ فقره پرونده بوده است، ابراز داشت: در این تعداد پرونده هفت هزار و ۸۷۰ نوع تخلف کشف شده است.

عادل مرام با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۳۶۶ میلیارد تومان بوده است، افزود: همه این پرونده‌ها برای اداره تعزیرات ارسال و در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در بحث کالاهای شاخص تخلف بیشتر در زمینه مواد لبنی، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات، آجیل و خشکبار و شیرینی، برنج شکر و روغن، مواد شوینده، کاغذ و لاستیک، نهاده‌های دامی، مصالح ساختمانی و خدمات عمومی بوده است، افزود:  از نظر تعداد پرونده بیشترین پرونده مربوط به میوه و سبزی، غلات و حبوبات و خدمات عمومی بوده است و  از نظر مبلغ ریالی نیز واحدهای فعال در زمینه مصالح ساختمانی، مواد پروتئینی و غلات و حبوبات بیشترین تخلف را داشته‌اند.

لزوم تقویت بازرسی از واحدهای صنفی اصفهان
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان به لزوم تقویت بازرسی در استان اصفهان با توجه به تعداد بالای واحدهای صنفی و تولیدی در این استان اشاره کرد و افزود: برای این امر باید افزایش نیرو و امکانات لجستیکی مورد توجه قرار گیرد.

عادل مرام در خصوص چرایی افزایش قیمت سیمان در بازار اصفهان نیز ابراز داشت:  باید توجه داشت که افزایش قیمت کالاها توسط سازمان حمایت انجام می‌شود بر این اساس در سال جاری شاهد افزایش قیمت سیمان در سه مرحله بودیم.

وی ادامه داد: دلیل افزایش قیمت در مرحله اول تورم، در مرحله دوم افزایش قیمت دلار و در مرحله سوم افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در بورس و نهایت افزایش قیمت پاکت سیمان بوده است که در این صنعت تاثیرگذار بود.

سایه چالش صنعت حمل و نقل بر سر روغن خوراکی
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در خصوص چرایی نبود روغن خوراکی در بازار اصفهان و زمان تامین این نیاز در بازار ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که نبود روغن در بازار به دلیل مشکلات ایجاد شده در صنعت حمل و نقل و حمل روغن خام از بنادر به سمت کارخانه‌ها بود.

عادل مرام ادامه داد: طی هفته گذشته به دستور دادگستری و با پیگیری‌های صورت گرفته یکی از کشتی‌های حامل روغن خام آزاد شده و روغن آن برای کارخانه‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان تنها یک کارخانه روغن وجود دارد که روغن خام برای این کارخانه ارسال و به زودی به بازار عرضه خواهد شد، افزود: در زمینه روغن خوراکی افزایش قیمت نداشتیم و در بازار غیررسمی واسطه‌ها این قیمت را افزایش داده‌اند که در این زمینه نیز متخلفان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

کد خبر: ۵۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha