۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
پیشنهاد سفر هوشمند برای توسعه گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کرد

پیشنهاد سفر هوشمند برای توسعه گردشگری

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طرح سفر هوشمند در ایام کرونا تحت نظارت وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان، وزیر گردشگری درباره تاثیر مخرب بیماری کرونا بر صنعت گردشگری گفت: بنابر آمار سازمان جهانی سفر و جهانگری بالغ بر ۵۰ میلیون نفر در جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در معرض بیکاری قرار گرفته اند.

مونسان افزود: در کشور ما (ایران) نیز تداوم بیماری کرونا، سفر نرفتن، اعلام سفر نرفتن و بسته شدن مرزها به شدت به صنعت گردشگری خسارت وارد کرده است و برگشت صنعت گردشگری به وضعیت قبل کرونا بسیار سخت شده است.

وزیر گردشگری کشورمان در ادامه گفت: طرحی برای سفر پیشنهاد شده تحت عنوان سفرهای هوشمند که سفر در تورهای سازمان یافته‌ای که وزارت گردشگری کشور تدارک دیده، انجام شود.

او افزود: این سفرها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با ظرفیت ۵۰ درصدی در هتل‌هایی که به تایید وزارت بهداشت رسیده است انجام خواهد شد.

مونسان افزود: قبل از سفر از مسافران تست کرونا گرفته می‌شود و تحت کنترل و نظارت وزارت بهداشت خواهد بود.
 
وزیر گردشگری درباره نگهداری اماکن تاریخی نیز گفت: بودجه این سازمان بسیار پایین است و متناسب با این وزارتخانه نیست بنابراین ناچاریم بودجه و اعتبارات برای اماکن مهم در نظربگیریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سالانه این وزارت خانه است، گفت: اماکن تاریخی با بودجه‌ای حدود ۵-۶ میلیون تومان در سال نگهداری می‌شود.
 

کد خبر: ۵۲٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha