۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
 انجام ۸ هزارو ۱۴۴ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی
مدیر کل استاندارد استان تهران خبرداد:

انجام ۸ هزارو ۱۴۴ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی

طاهری، مدیر کل استاندارد استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسان سازمان استاندارد، ۸ هزار و ۱۴۴ مورد بازرسی را از واحدهای مختلف صنفی در سطح استان تهران انجام داده اند.

بازار؛ گروه صنعت: «محمود رضا طاهری» روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار بازار افزود: با انجام این تعداد بازرسی، بازرسان سازمان استاندارد ۸۳۰ مورد از کالاهای موجود در بازار نمونه برداری کرده اند تا کیفیت تولید آنها را با استانداردهای مربوطه تطبیق دهند.

انجام ۱۴۶ بازرسی از تولید کنندگان مصنوعات طلا 
وی با بیان اینکه بازرسان این سازمان در این مدت ۱۴۶ مورد بازرسی از  واحدهای تولید مصنوعات طلا در استان انجام  داده اند گفت: هم اکنون ۳۷۰ تولید کننده مصنوعات طلا در استان فعال است و تقریبا این تعداد تولید کننده در سامانه نظات بر اجرای استاندارد (سینا) در استان ثبت شده اند.

طاهری با اشاره به اهمیت رعایت استانداردها در تولید مصنوعات طلا افزود: از بازرسی ۸۵ واحد صنفی حدود نیم کیلوگرم طلا توقیف شده که برای طرح شکایت به واحد حقوقی اداره کل استاندارد تهران ارجاع شده است.

۲۴۸ مورد نمونه برداری از بتن آماده در استان تهران 
مدیرکل استاندارد استان تهران بیان کرد: در این مدت ۲۴۸ مورد نمونه برداری از تولید کنندگان بتن آماده انجام شده این نمونه ها در آزمایشگاه های مربوطه با استانداردهای ۶۰۴۴ تطبیق داده شود.

طاهری تاکید کرد: با توجه به حساسیت های بتن آماده در حوزه ساخت وساز کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۳۶۰ مورد از تولیدکنندگان بتن آماده بازرسی شده است.

وی با بیان اینکه آخرین تجدید نظر استاندارد ملی بتن به شماره ۶۰۴۴ در دی ماه سال گذشته انجام شده است، گفت: با ابلاغ این استاندارد هرگونه نمونه برداری از بتن های آماده در محل پروژه های ساختمانی توسط بازرسان تایید صلاحیتدار جهت انجام ازمون به آزمایشگاه های همکار ارسال می شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران بیان کرد: بازرسی از محل واحدهای تولید بتن آماده و تطبیق آن با استاندارد ۶۰۴۴ به منظور کنترل دستورالعمل های فنی و اجرایی از نظر کیفیت و تجهیزات تولید بتن آماده همواره در دستور کار اداره کل استاندارد استان تهران است که از تولید و عرضه بتن آماده غیراستاندارد در سطح استان جلوگیری شود.

شایان ذکر است که تعیین، تدوین، بروزرسانی و نشر استانداردهای ملی به‌ عنوان تنها مرجع رسمی در کشور و نظارت بر حسن اجرای استانداردهای اجباری و کلیه کالاها و خدمات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد از وظالیف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

بررسی کارشناسی پیشنهادهای دستگاههای اجرائی پیشنهاد دهنده استانداردهای اجباری جهت ارائه به شورای‌عالی استاندارد، تدوین، بروز رسانی و نظارت بر اجرای استانداردهای مصرف بهینه انرژی، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی و تولیدی و آزمایش و تطبیق نمونه کالاها و خدمات با استانداردهای مربوطه از دیگر وظایف مهم این سازمان در کشور تعیین شده است.
 

کد خبر: ۵۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha