۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
احداث ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

احداث ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان

اهواز - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹۹ پروژه با اعتبار بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر منابع مورد نظر به طور کامل اختصاص پیدا کند، بسیاری از مشکلات راه‌ها برطرف می‌شود اما به دلیل تامین نشدن تمام اعتبارات، برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و روند احداث آن‌ها به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: بدهی‌هایی در زمینه اجرای طرح‌ها وجود دارد که البته بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده و امسال منابع بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان توضیح داد: در استان خوزستان ۸۳ پروژه راه اصلی به طول ۴۵۱ کیلومتر با ۶۳۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است؛ همچنین ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹۹ پروژه با اعتبار بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

رضایی عنوان کرد: خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۰ درصد راه‌های اصلی کشور را دارا است و در رتبه اول کشور از لحاظ راه اصلی قرار دارد. همچنین این استان با برخورداری از یک هزار و ۳۰۶ کیلومتر راه فرعی، رتبه یازدهم راه‌های فرعی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این استان از نظر آزادراه نیز با دارا بودن ۱۳۵ کیلومتر آزادراه در رتبه هشتم کشور قرار دارد و در این زمینه در تلاش هستیم با افزایش آزادراه‌های استان، رتبه خوزستان را در بحث آزادراه‌ها بهبود ببخشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به پیش‌بینی منابع مالی بهتر، در حال حاضر ۲۰۱ پروژه در خوزستان با اعتبار حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. از این تعداد ۳۵۱ کیلومتر جاده در قالب ۱۹ پروژه با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خوزستان در حال احداث است.

کد خبر: ۵٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha