۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
 فعالیت ۲ میلیون نفر قالیباف در کشور/ ۲۷۰ هزار نفر قالیباف زیر پوشش بیمه قرار دارند
معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران:

فعالیت ۲ میلیون نفر قالیباف در کشور/ ۲۷۰ هزار نفر قالیباف زیر پوشش بیمه قرار دارند

حنیفی، معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: بر آوردها نشان می دهد نزدیک به دو میلیون نفر در سطح کشور به امر قالیبافی به صورت تمام وقت، پاره وقت و فصلی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش بازار، یاسر حنیفی افزود: در حال حاضر ۲۷۰ هزار نفر از قالیبافان کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی اظهارداشت: امسال دولت طرح ویژه ای تحت عنوان «پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی برای خانوارهای محروم روستایی و عشایری فاقد هرگونه بیمه در کشور» از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پیش بینی کرده است.

معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری فاقد هرگونه بیمه اجتماعی در دسته های مختلف از جمله قالیبافی، صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار و غیره در این طرح بیمه می شوند.

وی افزود: سهمیه ای که در فاز اول اجرای این طرح برای پوشش بیمه قالیبافان در نظر گرفته شده ۴۶۰ هزار نفر است.

حنیفی بیان داشت: مرکز ملی فرش ایران تفاهم نامه ای با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور برای اجرای ضربتی این طرح امضاء کرده است.

وی ادامه داد: کارت های شناسایی که برای قالیبافان تا به امروز صادر شده نشان می دهد نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر قالیباف دارای کارت شناسایی بوده و فعالیت شان تحت نظر اتحادیه ها و ادارات فرش سراسر کشور است.

معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: طرح پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی روستایی و عشایری در سال اول ۱۰۰ درصد مجانی است به عبارتی لازم نیست قالیبافان و دیگر مشاغل مشمول طرح هیچ وجهی را پرداخت کنند.

وی افزود: حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ۱۵ درصد است.

حنیفی اظهارداشت: طبق قانون از این ۱۵ درصد حق بیمه را ۱۰ درصد دولت و ۵ درصد را بیمه شده باید پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۱۵ درصد حق بیمه را در سال اول بصورت ۱۰۰ درصد دولت پرداخت می کند، یادآورشد: سهم بیمه شده و دولت در سال دوم به ترتیب ۱ و ۱۴ درصد، سال سوم ۲ و ۱۳ درصد، سال چهارم ۳ و ۱۲ درصد، سال پنجم ۴ و ۱۱ درصد و سال ششم ۵ و ۱۰ درصد خواهد بود.

کد خبر: ۵۲٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha