۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
احیاء گردشگری «اوان» اقتصاد الموت را تامین می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین:

احیاء گردشگری «اوان» اقتصاد الموت را تامین می کند

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: احیاء و رونق گردشگری دریاچه « اوان» میتواند اقتصاد منطقه الموت را تامین و اشتغالزایی مناسب برای ساکنین این بخش را ایجاد کند.

به گزارش  خبرنگار بازار، عیسی قبادی عصر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت سرمایه گذاری در دریاچه اوان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی ویژه ای که در چند سال اخیر در کشور ایجاد شد نشان داد که احیاء روستاها  تنها با تامین اشتغال و اقتصاد در محیط روستا امکان پذیر است از این رو تلاش شد تا با طرح های مختلف صنعتی؛ کشاورزی و تولیدی اشتغالزایی در محیط روستاها اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد:توسعه صنایع تبدیلی، توجه به تولید در محیط روستا و تامین اقتصاد و زیرساخت های رفاهی در محیط روستاهای قزوین در این مدت به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت اما چیزی که امروز به آن رسیده ایم این است که گردشگری میتواند با کمترین هزینه همین کارکرد را در محیط روستا داشته باشد.

قبادی گفت: استان قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خود و نعمت خدادای منابع طبیعی مستعد استفاده از این صنعت ویژه است و از این رو طرح های گردشگری در استان قزوین با حمایت مسئولین استانی اجرایی شد که امروز منطقه گردشگری الموت و دریاچه اوان به عنوان یک ظرفیت ویژه نیازمند رسیدگی جدی است.

وی بیان کرد: اگرچه در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در زمان رکود صنعت گردشگری قرار داریم اما این مدت زمان میتواند فرصت مناسبی برای عقد قرارداد با سرمایه گذاران بخش گردشگری برای توسعه و رونق زیرساخت های گردشگری و تفریحی در منطقه اوان الموت باشد تا پس از رفع این بیماری بتوانیم با دست باز به استقبال گردشگران برویم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین از مسئولین استانی خواست تا از سرمایه گذاران در طرح های گردشگری حمایت کنند و برای توسعه زیرساخت های گردشگری در استان تلاش به عمل آید.

کد خبر: ۵۲٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha