۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری روسیه در عراق
توسعه نفت و گاز عراق با کمک روس ها؛

سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری روسیه در عراق

بر اساس اعلام شورای فدراسیون روسیه، شرکت های نفت و گاز روسیه می توانند سرمایه گذاری های خود را در بخش انرژی عراق تا سه برابر افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشاتودی، به گفته رسانه های روسی، معاون اول ریاست کمیته سیاست اقتصادی فدراسیون روسیه در دیدار با سفیر عراق در روسیه اظهار کرد که شرکت های نفت و گاز روسی می توانند تا ۲۰ میلیارد دلار برای پروژه های نفتی در عراق هزینه کنند.

این مقام روسی در گفتگو با سفیر افزود امروزه شرکت های برجسته نفت و گاز ما مانند لوک اویل، باشنفت، گازپروم نفت به طور فعال در کشور شما فعالیت می کنند که کل سرمایه گذاری از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

وی  خاطر نشان کرد که شرکت های دیگری مانند روس نیفت، تات نیفت و زارو بیژنیفت نیز علاقمند به کار در عراق هستند.

وی گفت ما در حال بررسی امکان تنوع بخشیدن به فعالیت اپراتورهای روسی به ویژه با اتصال آنها به بخش گاز هستیم. طبق پیش بینی های اولیه، این امر می تواند سرمایه گذاری شرکت های ما را تا سه برابر افزایش دهد.

گفتنی است که سال گذشته، روسیه و عراق همکاری خود را در زیرساختهای انرژی و به ویژه در بخش برق آغاز کرده بودند. برخی از شرکت های روسی می توانند در ترمیم و توسعه تاسیسات برق از بغداد کمک بگیرند، در حالی که مذاکرات در مورد ساخت نیروگاه های حرارتی با کمک شرکت های روسی در حال انجام است.

شایان ذکر است که ذخایر نفت ثابت شده عراق بیش از ۱۴۵ میلیارد بشکه است، در حالی که ذخایر گاز بیش از ۳.۷ تریلیون متر مکعب است.

کد خبر: ۵٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha