۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
سازمان امور مالیاتی می داند کرونا چه بر سر اقتصاد صنفی آورده است
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران:

سازمان امور مالیاتی می داند کرونا چه بر سر اقتصاد صنفی آورده است

میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس تهران در اعتراض به عملکرد یک طرفه سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: شرایط بد اقتصادی در دو سال اخیر، هیچ توانی برای صنوف باقی نگذاشته تا مالیات های مختلفی چون ارزش افزوده و ... را بپردازند، در حالیکه سازمان می داند کرونا چه بر سر اقتصاد صنفی آورده، همچنان اصرار بر اجرای قوانین خود را دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس تهران گفت: دولت همانگونه که اصناف را همیشه در کنار خود داشته است امروز هم باید در کنار اصناف برای حل مشکلات بماند. سازمان امور مالیاتی از افرادی مالیات اخذ کند که فرار مالیاتی دارند آنهایی که بدون رعایت ضوابط به کسب و کار مشغول و از دادن مالیات به راحتی طفره می روند.

او به همکاری اتحادیه با وزارت کار اشاره و بیان داشت: از آنجایی که دستمزد کارگر ۳۰ درصد افزایش یافته است و کارگران این صنف کاملا فصلی کار می کنند و عموما در فصول پاییز و زمستان که فصل کشاورزی و دامداری رونق ندارد به شهر ها می آیند و در صنوف مختلف جذب می شوند از این رو با نامه نگاری به وزارت کار، نیاز به کارگر روزمزد را عنوان کردیم تا بتوانیم در این راستا با جذب نیرو و اشتغال زایی باری از دوش جامعه و دولت برداریم.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس تهران با تاکید بر اینکه اکنون عوامل بسیاری منجر به تعطیلی و کساد رستوران ها شده است اظهار داشت: متاسفانه قبل از عید این صنف به واسطه وجود ویروس کرونا با رکود و کسادی مواجه شد، بطوریکه پس از تحمل چندین ماه، برخی از اعضاء به دلیل پرداخت اجاره بهای سنگین و گرانی حامل های انرزژی، نتوانستند به فعالیت ادامه بدهند بنابراین به تعطیلی و ورشکستگی رسیدند و در حال حاضر برخی با تحمل و تاب آوردن در امور اقتصادی سعی بر باز نگه داشتن واحدهای خود دارند، متاسفانه در این آشفته بازار برخی از واحدهای صنفی فعال در دیگر صنوف با استفاده از کلمه کافه رستوران مبادرت به فعالیت و سلف سرویس می کنند در حالیکه صنف رستوران دار هرگز به خود اجازه نمی دهد تا در امور دیگرصنوف تداخل داشته باشد. اگر واحدهایی که نام خود را به کافه رستوران تغییر داده اند تمایل دارند تا در رسته های رستوران فعالیت نمایند، این اتحادیه آمادگی دارد تا این افراد را به عضویت بپذیرد در غیر این صورت باید تابع قانون باشند و منتظر اجرای قانون، ضمن اینکه امید است تا همه طبق قانون عمل نمایند.

کد خبر: ۵۲٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha