۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
گیلان در برف زمینگر شد/ امدادرسانان پشت راههای بسته
آخرین وضعیت استان گیلان؛

گیلان در برف زمینگر شد/ امدادرسانان پشت راههای بسته

رشت - سومین روز برفی گیلان از نیمه گذشت اما همچنان قطع برق و مسدود بودن راه مشکل اهالی در محاصره برف استان گیلان به شمار می رود.

بازار – کمتر کسی فکر می کرد که استان گیلان با چندسانتی متر برف زمینگر شود، این در حالی که مسئولان پیش از بحران با تشکیل ستادها و کمیته هایی برای پیشگیری از وقوع بحران جلساتی برگزار کرده بودند.

برف ۱.۵ متری اما همه برنامه ریزی های متولیان امر در گیلان را برهم زد و نسخه مصوبات ستاد بحران را درهم پیچید و با گذشت بیش از سه روز همچنان راههای روستایی و چند نقطه از راههای اصلی مسدود است، برق مشترکان زیادی قطع و شهروندان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

در حال حاضر عمده مشکلات شهروندان و روستاییان استان گیلان قطع برق است و متولیان برق مسدود بودن راه را دلیل تاخیر در رفع مشکلات بیان می کنند.

اعزام اکیپ های امدادی و برق رسانی به صومعه سرا و کوچصفهان

عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان، با اشاره به اعزام هشت اکیپ امدادی از استان های همجوار به گیلان اظهار داشت: در حال حاضر صومعه سرا و کوچصفهان برقدار شدند.

وی افزود: با افزوده شدن اکیپ های راهداری تلاش ها برای روشنایی برق مشترکان شتاب بیشتری خواهد گرفت و با توجه به از مدار خارج شدن پست ها و خطوط برق، روند امداد رسانی ادامه دارد.

وی مسدود بودن راهها را مهمترین مشکل در دسترسی به خطوط و دکل های برق بیان کرد و گفت: تلاش می کنیم در اسرع وقت مشکل برق را حل کنیم.

در حال حاضر برق کمتر از ۲۰۰ هزار مشترک برق در گیلان قطع است و طی دو روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار مشترک برق دار شدند.

 درحالی راهداری گیلان چند روز گذشته اعلام کرده بود که برای بارش برف پیش رو آمادگی دارد که با گذشت بیش از سه روز همچنان برخی از روستاییان و شهروندان در محاصره برق قرار دارند و ۵۰ روستای گیلان به دلیل مسدود بودن راه از قطع آب و برق رنج می برد.

محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری گیلان می گوید: ۵۱۷ نیروی راهداری با بیش از ۳۲۰ دستگاه تجهیزات و اداوات راهداری مشغول خدمات رسانی برای بازگشایی مسیر هستند.

وی با بیان اینکه بازگشایی محورها و مسیرهای اصلی اولویت اول به شمار می رود، گفت: در حال حاضر تردد در محورهای اصلی استان جریان دارد و تلاش برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده از جمله محور اسالم – خالخال و برخی از مقاطع محورهای دیگر ادامه دارد.

وی با اشاره به تجهیزاتی از استان های همجوار نظیر مازندران ارسال شده است، گفت: امروز روند عملیات راهداری با توجه به قطع شدن بارش برف شتاب گرفته است.

روند امدادرسانی شتاب گرفت

در عین حال استاندار گیلان با اظهار اینکه امروز وضعیت و روند امدادرسانی نسبت به روز قبل شتاب بیشتری گرفته است نیز می گوید: خوشبختانه در حادثه اخیر گاز مردم استان قطع نشده، هرچند شاهد افزایش مصرف گاز هستیم.

ارسلان زارع ادامه داد: اکیپ های راهداری و برق و آب و فاضلاب مشغول خدمات دهی به شهروندان و روستاییان هستند و در حال حاضر بیشتر محورهای مسدوده شده حتی در قالب تک لاین بازگشایی شده است.

وی از امدادرسانی برای نجات و رهایی خودروها و مسافران گرفتار در برف خبر داد و گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در روزهای اخیر اسکان اضطراری داده شدند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برق بیش از ۸۵ هزار مشترک و آب حدود هشت هزار مشترک وصل شده است، گفت: تلاش می کنیم تا پایان امروز خدمات اولیه در تمامی منطقه استان برقرار شود.

بارش سنگین برف در حالی است که طبق اعلام علوم پزشکی گیلان بیش از ۶۲۰ ماموریت پزشکی طی سه روز اخیر در استان انجام شده است وتاکنون سه نفر در حادثه برف فوت کردند و ۸۵ نفر نیز مصدوم شدند.

به رغم انکه تلاش های برای خدمات رسانی به اهالی استان گیلان ادامه دارد، جمعی از مردم با اشاره به مشکلات موجود خواستار تسریع در روند امدادرسانی و بازگشایی مسیرها شدند

به گفته آنان برخی از هم استانی ها چند روز در محاصره برف گرفتار هستند و باید با بهره گیری از امدادهای هوایی نسبت به رهایی آنان و ارائه خدمات امدادی اقدام کرد.

درحالی استان گیلان با مشکلات برف دست و پنجه نرم می کند که زمین لرزه به بزرگی 4.5 ریشتر بعدازظهر امروز این استان را لرزاند.

کد خبر: ۵٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha