۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شستا در فارس/ رفع مشکلات واحدهای صنعتی
استاندار فارس مطرح کرد:

سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شستا در فارس/ رفع مشکلات واحدهای صنعتی

شیراز - استاندار فارس از سرمایه گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شستا در حوزه‌های صنعتی و تحقیقاتی استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای فعال زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) و ارائه طرح‌های توسعه و فرصت‌های سرمایه گذاری استان فارس، از سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شستا در حوزه صنایع استان فارس خبر داد و با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیش از ۱۷۸ شرکت و ۹ هلدینگ  سرمایه‌ عظیمی برای کشور است، عنوان کرد: باید به گونه‌ای برای این مجموعه تصمیم گیری و تصمیم سازی شود که در آینده نیز بتواند منافع سرمایه گذاران اصلی آن را فراهم کند.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت ارشد استان فارس همه امکانات و تلاش خود را برای شکوفایی هر چه بیشتر شستا در راستای توسعه کشور و همچنین تقویت ذی نفعان این مجموعه به کار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به توافقات و مذاکرات ابتدایی خود با مدیرعامل شستا، رفع مشکلات واحدهای تابعه این مجموعه را به عنوان اولویتی جدی و مهم برشمرد.

رحیمی با اشاره به ظرفیت های متعدد و کم نظیر استان فارس در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی، حمل و نقل و... ، تصریح کرد: انتظار داریم مجموعه ۹ هلدینگ شستا سرمایه گذاری‌های درخور توجه و دارای برگشت سرمایه مناسب در فارس را بر عهده گرفته و به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ مناسب استان فارس در زمینه نفت و گاز، این پتانسیل را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و دارای ارزش افزوده درخور توجه دانست و عنوان کرد: استان فارس این آمادگی را دارد که تسهیلات لازم، زمین و حتی خوراک را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه استان فارس قطب پزشکی کشور و دارای صنعت گردشگری سلامت و توریسم درمانی است، از امکان سرمایه گذاری برای هلدینگ دارویی شستا در استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: وجود شهرک دارویی و شهر سلامت نیز شرایط را برای واگذاری زمین در این حوزه فراهم کرده است.

رحیمی، حمل و نقل هوایی و ریلی را از دیگر زمینه های مناسب سرمایه گذاری برای شستا در فارس برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت حمل و نقل ریلی در فارس تاسیس شده و میزان زیادی بار در راه آهن فعلی و بخش هایی از راه آهن که در آینده احداث خواهد شد، پیش بینی شده است که سرمایه گذاری در این حوزه نیز سبب بالندگی و توسعه فارس است.

کد خبر: ۵۲٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha