۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
انعقاد تفاهم نامه همکاری همه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان توسعه تجارت

انعقاد تفاهم نامه همکاری همه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان توسعه تجارت

در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و همسو با تحقق بسته حمایت از اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و فرهنگ­سازی در حوزه صادرات، تفاهم نامه ای میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان توسعه تجارت منعقد و مبادله شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، این تفاهم­نامه با اهداف توانمندسازی بنگاه­ها، اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های تولیدی صادراتی کشور و شرکت های مدیریت صادرات و نیز ارتقای دانش و مهارت­های لازم در حوزه صادرات از طریق برگزاری دوره ها، کارگاه­ها و سمینارهای آموزشی به امضای طرفین رسید.

در این جلسه ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ضمن معرفی توانمندی های سازمان متبوع خود بیان کرد: امیدواریم در سال جهش تولید دو سازمان بتوانند با هم افزایی در راستای اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق دیپلماسی اقتصادی اهداف مورد نظر را محقق سازند.

کیانی بختیاری آمادگی سازمان مدیریت صنعتی را برای طراحی و اجرای دوره های مدیریت صادرات و صادرات گرا و همچنین دوره های رایزنی خاص سازمان توسعه تجارت اعلام نمود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: آمادگی داریم با همکاری سازمان توسعه تجارت، رتبه بندی برای صادرات و صادرکنندگان را با توجه به تجربه و دانش سازمان مدیریت صنعتی، اجرایی نماییم.

کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین می توانیم با معرفی سازمان توسعه تجارت برای صادرکنندگان خوشنام دوره های مدیریت صادرات را به طور اختصاصی برگزار نماییم.

در این جلسه حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز بیان کرد: در شرایط کنونی هر قدر بتوانیم سازمان توسعه تجارت را به سمت رویکردهای مدیریتی در تراز جهانی هدایت کنیم موفق تر خواهیم بود و در این زمینه سازمان مدیریت صنعتی با توجه به تجربیات، توانمندی ها و دانشی که دارد می تواند یاری گر سازمان توسعه تجارت باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اینکه بتوانیم در زیرمجموعه وزارت صمت با همکاری جدی و متقابل به اهداف تفاهم نامه دست یابیم و در این مسیر به پیش رویم، غنیمت است.

وی ابراز امیدواری کرد که در خصوص کلینیک های مشاوره صادراتی نیز دو سازمان همکاری موثری داشته باشند.

بنا به این گزارش، طرفین با امضای این تفاهم نامه در خصوص مشارکت در صادراتی کردن بنگاه های تولیدی کشور و جهش صادراتی بنگاه های صادراتی با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص برونگرایی اقتصاد؛ همکاری خواهند نمود.

کد خبر: ۵۲٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha