۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
وزارت بهداشت، محور اصلی تعیین محدودیت های کرونایی
وزیر بهداشت اعلام کرد

وزارت بهداشت، محور اصلی تعیین محدودیت های کرونایی

نمکی، وزیر بهداشت گفت: تامین اعتبارات و نیروی انسانی نظام سلامت و پرداخت موارد باقیمانده سهم صندوق از دستورات مهم رهبر انقلاب در نشست با ستاد ملی مقابله با کرونا بود و تاکید شد که وزارت بهداشت باید محور اصلی مصادیق اصلی محدودیت ها باشد.

به گزارش بازار، سعید نمکی در نشست روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابا اشاره  به فراز و نشیب های همه گیری کرونا تا کنون، افزود:‌ در دو ماه نخست همه گیری، همکاری گسترده بین بخشی در تدارک ماسک، لباس کارکنان سلامت و ماسک سه لایه برای مردم، همکاری و همدلی مردم در مراعات شیوه نامه ها بهداشتی، یک رکورد بسیار ستودنی تاریخی برجای گذاشت.

وزیر بهداشت گفت: بعد از آن دوباره متوجه شدیم امواج تازه ای در راه است و همکاران خود را آماده کردند و هر چه جلوتر آمدیم متاسفانه امواج کرونا سهمگین تر شد و به نسبت رعایت نشدن شیوه نامه ها، سهمگینی امواج گرفتار کننده بیشتر شد.

مراعات نکردن شیوه نامه های بهداشتی، رنج نظام سلامت
مکی افزود: ما از دو چیز بیشتر رنج بردیم، یکی مراعات نشدن شیوه نامه ها و همکاری های لازم در این زمینه و همچنین مذایق مالی همکاران ما در دانشگاههای علوم پزشکی گرفتار شدند.

وزیر بهداشت گفت: خیلی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از مدت ها که تصویب می شد یا درست اجرا نمیشد و یا اصلا اجرا نمیشد.

تقدیر عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی در شرایط تنگنای اقتصادی
وی افزود:‌ در شرایط که میزان تست ها ۱۲۰۰ مورد در روز بود و به ۲۵ هزار مورد رساندیم از طرفی نبود درآمد اختصاصی دانشگاههای علوم پزشکی که به ۱۵ تا ۲۰ درصد مصوب رسید و گرفتاری هایی که عزیزان ما به دلیل تنگناهای اقتصادی در مجموعه ها پیدا کردند مجموعه ما را با یک شرایط ویژه ای مواجه کرد.

وزیر بهداشت افزود: انتقال موارد خدمت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور باعث شد که نشست بسیار مهم و تاریخی با حضور حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شود که در آن چند نکته مورد توجه معظم له قرار گرفت و دستورات مهمی صادر فرمودند.

نمکی افزود:‌ در کنار حمایت های همگانی از نظام سلامت، ایشان برای تامین اعتبارات و نیروی انسانی نظام سلامت و موارد باقیمانده سهم صندوق، ایشان دستوراتی در خصوص شیوه های مدیریت نیز صادر فرمودند که یکی از آن ها این است که وزارت بهداشت باید محور اصلی مصادیق اصلی محدودیت ها باشد و همه اجرا کنند و وزارت بهداشت باید به عنوان محور موارد آموزش و اقناع همگانی باشد و بقیه کمک کنند و از همه مهمتر ایجاد قرارگاه عملیاتی برای اجرای مصوبات ستاد ملی بود.

آغاز طرح ملی محله محور مقابله با کرونا از ۲۰ آبان
وزیر بهداشت گفت: یکی از دستورات دیگر رهبر انقلاب آن است که بتوانیم با یک حرکت جدید محله محور، این حرکت بیماریابی زودرس، افزایش تست ها و قرنطینه به موقع را انجام دهمیم

نمکی افزود: در این راستا همکاران طرحی از قبل داشتند و با تکمیل آن و هماهنگی با سازمان بسیج و بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و سازمان های مردم نهاد، نشست های متعددی داشتیم و قرار شد موارد مهم به اطلاع روسای دانشگاههای علوم پزشکی برسد و بیستم این طرح بزرگ ملی را که خانواده محور و محله محور است، اجرا کنیم.

کد خبر: ۵۲٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha