۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۴۰درصد شهرک‌های صنعتی خوزستان تعطیل اند/ مواد اولیه به لوله سازی‌های خوزستان نمی‌دهند
نماینده مردم اهواز در مجلس در گفتگو با بازار:

۴۰درصد شهرک‌های صنعتی خوزستان تعطیل اند/ مواد اولیه به لوله سازی‌های خوزستان نمی‌دهند

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ظرفیت های راکد صنایع در حوزه انتخابیه خود را تشریح کرد.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار،  با اشاره به ظرفیت‌های راکد صنایع در کشور گفت: ظرفیت‌های صنعتی که در استان‌هایی همچون استان خوزستان وجود دارد در دو بخش صنعتی و کشاورزی قابل شمارش است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در خوزستان تاکید کرد: ما هم اکنون در صنایع تبدیلی بسیار ضعف داریم؛ ما ۱۷.۳ تولیدات باغی و زراعی داریم و رتبه یک کشاورزی در برخی محصولات از آن خوزستان است.

یوسفی با بیان اینکه خوزستان ۱.۳ دهم تن به طور سالانه گندم تولید می کند، تاکید کرد: وقتی شرایط این استان اینگونه است، چرا ما نباید یک کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در این منطقه داشته باشیم البته یک الی دو کارخانه در گذشته وجود داشته‌اند که تعطیل شده‌اند بنابراین این استان می تواند در تولید رب گوجه فرهنگی فعال باشد ولی عملا ما در این منطقه فاقد صنایع تبدیلی هستیم.

وی تاکید کرد: همچنین ما می‌توانیم در استان خوزستان روی سیلوهایی که کیفیت گندم را ارتقا می دهد سرمایه گذاری داشته باشیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین الی ما شاءالله در استان خوزستان مرغداری‌های تعطیل شده وجود دارد و عدم حمایت‌های دولتی از این بخش این صنایع را متوقف کرده است.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های راکد صنایع در استان خوزستان و اهواز تاکید کرد: استان خوزستان مهد صنایع مربوط به نفت و صنایع مادر است.

وی با بیان اینکه حوزه نفت در دو بخش می‌توانست به رونق شهرک‌های صنعتی خوزستان و اهواز کمک کند، اظهار داشت: در تولید ملزومات صنایع نفتی اگر از شهرک‌های صنعتی خوزستان استفاده می‌کردند، شرایط اقتصادی خوبی رقم می خورد این در حالی است که حدود ۴۰ درصد از شهرک‌های صنعتی این استان فعلا تعطیل است این عدد یعنی اینکه ما نتوانستیم صنایع پایین دستی را به صنایع بالا دستی ملحق کنیم.

وی گفت: ما در حوزه پتروشیمی‌ها تقریبا در حال خام فروشی هستیم لذا این چرخه معیوب هنوز فعال نشده است.

یوسفی بیان کرد: همچنین استان خوزستان قلب تولید فولاد کشور است در این بخش هم زنجیره ارزش افزوده تکمیل نشده است در حال حاضر لوله سازی خوزستان و لوله سازی اهواز در سنوات گذشته پیرو واگذاری‌های صورت گرفته دچار مشکل شدند و امروز حتی به آنها مواد اولیه داده نمی شود.

این نماینده مجلس گفت: همچنین ما در بخش توریست بهترین بازار را برای کشور عراق داریم که باید در این بخش هم حمایت می‌شدیم.

کد خبر: ۵۲٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha