۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
تولید ۳ واکسن انسانی تا پایان سال
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

تولید ۳ واکسن انسانی تا پایان سال

قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این واکسن‌های تولیدی ارزبری بالایی دارند و با قیمت‌های زیادی خریداری می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از نقاط عطف علمی کشور در طی این سال‌ها، پیشرفت‌های دارویی و واکسن است که به دست متخصصان و نخبگان کشور تولید شده و این اتفاق، ایران را به یکی از کشورهای بی‌نظیر در منطقه و پیشرو در جهان بدل کرده است. این مسیر هم با تولید ۳ واکسن انسانی جدید تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.

مصطفی قانعی درباره این تولیدات، افزود: بنا داریم تا پایان امسال ۳ واکسن جدید انسانی را به فهرست واکسن‌های تولیدی داخلی اضافه کنیم. واکسن‌هایی که به دلیل ارزبری بالا تاکنـون بخـش دولتـی موفق به تولیـد آن‌ها نشده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۶ شـتاب‌دهنده در حـوزه واکسـن هم در کشور ایجاد شده است تا روند پیشرفت فناوری‌های مرتبط با این حوزه شتاب بیشتری بگیرد. محصولی کاربردی در کشور که تنها با کمک نیروهای جوان کشورمان تامین می‌شود.

قانعی همچنین افزود: ایران در حال حاضر رتبه نخست تولیـد محصـولات زیسـت فنـاوری و واکسـن را در غـرب آسـیا به دست آورده و در میان ۵ کشـور نخســت تولیــدکننــده محصــولات زیســت‌فنــاوری در آســیا ایستاده است.

کد خبر: ۵۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha