۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ظرفیت ترانزیت غلات از کشورهای حوزه (CIS) به بندر چابهار افزایش می یابد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

ظرفیت ترانزیت غلات از کشورهای حوزه (CIS) به بندر چابهار افزایش می یابد

چابهار - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز عملیات اجرایی پروژه سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت ترانزیت غلات از بندر چابهار به کشورهای (CIS) افزایش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: پروژه سیلوی غلات بندر شهید بهشتی چابهار در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و به منظور نگهداری ۱۰۰ هزار تن غلات با ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر و اشتغال زایی غیرمستقیم برای ۴۰۰ نفر در این بندر استراتژیک احداث می‌شود.

وی میزان اعتبار برآورد شده برای احداث این پروژه را ۲۰ میلیون دلار اعلام و اذعان کرد: تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش ظرفیت ترانزیتی غلات به کشورهای حوزه CIS، ظرفیت پذیرش، نگهداری و انبارش کالاهای فله و اساسی و ظرفیت پهلودهی و پذیرش کشتی‌ها در راستای تخصیص و انتقال بخشی از کالای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و جلوگیری از ترافیک کامیونی در بندر چابهار از اهداف اجرای این پروژه است.

وی تصریح کرد: با توجه به واردات بخشی از کالای اساسی مورد نیاز کشور و ترانزیت گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار و افزایش صادرات و واردات غلات در این بندر استراتژیک، احداث چنین پروژه‌هایی الزامی است.

کد خبر: ۵۲٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha