۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
پوشک در بازار لرستان نایاب شد/ خرید بیش از حد نیاز عامل کمبود کالا در بازار
رئیس اتاق اصناف لرستان:

پوشک در بازار لرستان نایاب شد/ خرید بیش از حد نیاز عامل کمبود کالا در بازار

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت پوشک ادامه‌دار نیست، گفت: مردم با خرید بیش از حد نیاز به گرانی و کمبود آن دامن نزنند.

منوچهر اسبکوه در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر به معنای واقعی کمبودی در خصوص پوشک نداریم و این کالا در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای موجود است.

وی افزود: برخی به صرف یک شایعه یا کمبود مقطعی یک کالا در بازار، بلافاصله در فضای مجازی نبود آن را اعلام می‌کنند و با این کار سبب گرانی و احتکار کالا می‌شوند، همیشه یک عده هستند که توان مالی بالایی دارند و معمولاً بیش از حد نیاز، خریداری می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف لرستان‌ اذعان کرد: بالا رفتن قیمت پوشک تأثیر منفی بر فرزندآوری خانواده‌ها ندارد؛ چون هزینه‌های کودک فقط در تأمین پوشک خلاصه نمی‌شود و صدها مورد دیگر در آن دخیل است.

پوشک در بازار لرستان نایاب شد
وی با بیان اینکه قرار نیست این افزایش قیمت ادامه پیدا کند، گفت: پوشک فعلاً نایاب شده ولی برای همیشه از بازار حذف نشده و مثل سایر کالاها هر لحظه ممکن است دوباره به بازار وارد شود.

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: متأسفانه وقتی در بازار با کمبود مقطعی کالایی مواجه می‌شویم مردم برای خرید آن بیشتر هجوم می‌آورند و بیش از نیاز خود خرید می‌کنند که مبادا آن کالا تمام شود و بی‌نصیب بمانند.

وی خاطرنشان کرد: ما به بازار ورود پیدا کردیم تا مشکل کمبود روغن را حل کنیم ولی خود مصرف‌کننده باعث کمبود می‌شود، چه دلیلی دارد مردم، بیش از حد نیاز و یا حتی به صورت کارتنی خرید کنند، مطمئنا این مصرف بی‌رویه باعث می‌شود ما با کمبود مواجه شویم‌.

اسبکوه تصریح کرد: در حال حاضر خانه‌ها همه انبار مواد غذایی و کالاهای اساسی شده‌اند؛ مثلاً مردم برنج را در خانه دارند ولی دوباره اقدام به خرید آن می‌کنند ‌که این اشتباه است و باید چنین فرهنگ غلطی را از بین ببریم.

نظارت روزانه بر بازار
وی بیان کرد: همین زمزمه‌هایی که در خصوص کمبود پوشک به گوش می‌رسد باعث می‌شود که پوشک گران‌تر شود و ما با کمبود آن مواجه شویم، بازار روند خود را طی می‌کند و ممکن است به دلایلی تا چند روز یک کالا در بازار نباشد ولی این بدین معنی نیست که آن کالا دیگر وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف لرستان‌ با بیان اینکه گرانفروشی و گرانی دو مقوله کاملاً جدا هستند، گفت: ما بر بازار نظارت داریم و با کسی که تخلف کند برخورد می‌کنیم؛ در حال حاضر سه گشت و اکیپ مشترک برای نظارت بر بازار داریم که روزانه در سطح شهر به بازرسی مشغول اند و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند.

اسبکوه با بیان اینکه مسائلی مثل سیل، کرونا، تحریم و بالا رفتن دلار همه در افزایش قیمت‌ها نقش داشته‌اند، افزود: واحدهای صنفی را نمی‌توان مقصر گرانی‌ها دانست چون آتها که تولید کننده نیستند، وقتی دلار از ۱۲ هزار تومان به ۳۴ هزار تومان می‌رسد چه کاری از دست اصناف و بازاریان برمی‌آید.

وی با بیان اینکه اگر این تحریم‌ها در هر کشوری دیگری بود چیزی از آن کشور باقی نمانده بود، عنوان کرد: ما در همه کالاها تحریم نیستیم ولی برخی از کالاها و اقلام چون مواد اولیه آنها وارداتی است باعث گران شدن جنس می‌شود یا قطعاتی که برای تجهیزات کارخانه‌ها به کار می‌رود خارجی است‌.

کد خبر: ۵۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha