۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
عبور عرضه کنندگان مرغ  از خط قرمز قیمت مصوب

عبور عرضه کنندگان مرغ از خط قرمز قیمت مصوب

رئیس اتحادیه پرنده، مرغ و ماهی کاهش عرضه مرغ را عامل گرانی این کالا دانست و اعلام کرد: امروز هر کیلو مرغ در واحدهای صنفی با نرخ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می شود.

مهدی یوسفخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۶۵۰ تومان، مرغ درب کشتارگاه ۱۲ هزار تومان، هر کیلو مرغ در پخش ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و هر کیلو مرغ در واحدهای صنفی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی در واکنش به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه با توجه به تعیین قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای عرضه هر کیلو مرغ آیا عرضه مرغ با قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تخلف محسوب نمی شود، تصریح کرد: براساس قانون نظام صنفی سود فروشندگام مرغ و ماهی ۱۰ درصد تعیین شده است و عرضه مرغ با نرخ مصوب باعث می شود که سود عرضه کنندگان تامین نشود.

یوسفخانی خاطرنشان کرد: بارها به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام کرده ایم که نرخ مصوب برای عرضه مرغ را برداشته و یا تغییر دهند اما آنها اعلام می کنند که امکان موافقت با چنین درخواستی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پرنده، مرغ و ماهی  در واکنش به اینکه عبور از قیمت مصوب توسط عرضه کنندگان آیا از سوی سازمان های نظارتی مورد سوال و بررسی قرار نمی گیرد؟ یادآورشد: گشت های تعزیراتی از واحدهای صنفی بازرسی به عمل می آورند اما توزیع کنندگان نیز چاره ای به غیر از تامین سود حداقلی ندارند.

به گزارش خبرنگار بازار، از سوی ستاد تنظیم بازار قیمت عرضه هر کیلو مرغ با هدف حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۵٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha