۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
گلوگاه‌های رانت را به تدریج حذف خواهیم کرد
وزیر صمت:

گلوگاه‌های رانت را به تدریج حذف خواهیم کرد

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات، کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مردم از این بابت نباید نگرانی داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علیرضا رزم حسینی با اشاره به افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، تصریح کرد: مشابه همین الگو را برای شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در دست مطالعه و اجرا داریم.

وی با بیان اینکه در شرق کشور مسئله آب دارای اهمیت فراوان می باشد، افزود: امنیت شرق کشور به آب وابسته است و اجرای این پروژه با مشارکت شرکتهای بزرگ معدنی تاثیر بسزایی را در توسعه آن منطقه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی پروژه های استان کرمان بیان کرد: در خصوص پتروشیمی جلسه‌ای را با سهامدار اصلی شرکت برگزار می کنیم و در صورت به نتیجه نرسیدن، با برگزاری مزایده، سهامدار و کارفرمای جدید را پای کار می‌آوریم.

رزم حسینی همچنین بیان کرد: تمامی معادن غیرفعال سه ماه فرصت دارند که فعال بشوند در غیر این صورت پروانه و مجوزهای آنها لغو و کارفرمای جدید با برگزاری مزایده انتخاب می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال حذف امضاهای طلایی هستیم، گفت: گلوگاه‌های ایجاد رانت را شناسایی کردیم و به تدریج حذف می کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه معیشت مردم اولویت اول مجلس و دولت و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، افزود: خوشبختانه علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و شرایطی که کرونا به وجود آورده است اما موجودی کالاها در کشور کافیست و مردم نباید نگرانی داشته باشد.

وی با اشاره به آزادسازی واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضی گفت: با اجرای این طرح‌ها یقیناً به سمت فراوانی کالاها خواهیم رفت.

کد خبر: ۵۲٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha