۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
پروژه‌های عمرانی درگیر خشکسالی مالی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

پروژه‌های عمرانی درگیر خشکسالی مالی

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت نه تنها عزمی برای اختصاص اعتبار جهت اجرای پروژه های عمرانی ندارد، بلکه در بحث تأمین قیر جهت بهسازی و نوسازی راه های شهری و روستایی نیز کوتاهی می کند، در شرایط کنونی بسیاری از این پروژه ها به دلیل عدم تأمین قیر متوقف شده اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، روند اجرای پروژه های عمرانی را در کشور نامناسب دانست و گفت: متأسفانه دولت اهتمام جدی برای حل معضل پروژه های عمرانی ندارد و سازمان برنامه و بودجه نیز منابع قانونی مندرج در بودجه های سالیانه را به درستی برای تکمیل پروژه ها اختصاص نمی دهد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من برای تعیین تکلیف پروژه های عمرانی در کشور، نخست دولت باید رویکرد خود را نسبت به این مسئله روشن کند، باید مشخص شود که آیا دولت اصلا به دنبال اجرای این پروژه ها است یا اینکه این موضوع در اولویت برنامه ای آن ها قرار ندارد.

عملکرد نامناسب دولت در تأمین قیر پروژه های راه سازی
سرگزی افزود: متأسفانه دولت نه تنها عزمی برای اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی ندارد، بلکه در بحث تأمین قیر جهت بهسازی و نوسازی راه های شهری و روستایی نیز کوتاهی می کند، در شرایط کنونی بسیاری از این پروژه ها به دلیل عدم تأمین قیر متوقف شده اند.

واگذاری به بخش خصوصی راه کار تسریع در اجرای پروژه های عمرانی
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایط کنونی بهترین راه کار برای سرعت بخشیدن به اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی، واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی است، در این رابطه کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی است که تصویب و اجرای آن می تواند بسیاری از موانع موجود در مسیر واگذاری را هموار کند.

وی افزود: در بحث واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، مسئله مکانیزم بازگشت سرمایه و راه کسب درآمد مطرح شد، در هر صورت بخشی از پروژه های عمرانی عملا برای سرمایه گذاران جاذبه ای ندارد، مثلا بخش خصوصی چرا بیاید در پروژه های راه های روستایی سرمایه گذاری کند، بنابر این این مسائل باید به طور کامل شفاف شود، از طرفی بخش خصوصی برای اجرای پروژهای مهم و کلان آمادگی بسیار بالایی دارد.

کد خبر: ۵۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha