۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
غلطیدن دلار برای افتادن به کانال ۲۴ هزار تومان/ کاهش قیمتها در بازار ارز ادامه دارد
پیش بینی خبرگزاری «بازار» درست از آب درآمد؛ ارز ارزان شد

غلطیدن دلار برای افتادن به کانال ۲۴ هزار تومان/ کاهش قیمتها در بازار ارز ادامه دارد

قیمت دلار به نسبت قیمت دیروز آن در بازار امروز حدود ۵ هزار تومان کاهش یافت، افت قیمتی که فروشندگان این کالا را در فروش آن به دلیل نبود خریدار ناکام و متضرر کرده است.

اسدالله خسروی؛ بازار: خبرگزاری بازار دیروز در گزارشی با تیتر « احتمال کاهش قیمت دلار تا ۲۵ هزار تومان» از کاهش شدید قیمت ارز و رسیدن قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان در روزهای آتی خبر داد. خبری که با کاهش شدید قیمت ارز و سکه در معاملات امروز بازار، مهر تائید گرفت.
امروز برخلاف روزهای گذشته که خیلی ها خریدار ارز بودند معامله گران با چرخشی ۱۸۰ درجه ای فروشنده ارز شدند تا جایی که نرخ دلار در بازار پله پله کاهش یافت و برای رسیدن به کانال ۲۴ هزار تومان در حال حرکت است.
البته مسائل داخلی چون برنامه ریزی دولت برای ساماندهی اقتصاد و بازار(هماهنگ شدن وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک) در تسریع ترخیص کالاها از گمرک، مرتفع شدن مشکل خریداران ارز از سامامه نیماو ... در کنار مسائل خارجی و بین المللی چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شده است تا بازار ارز و سکه امروز شکل و شمایل دیگر به خود گیرند و قیمت ها پس مدتها رشد در سراشیبی تندی قرار گیرند.
کاهش قیمتی که رخ سرمایه گذاران سکه و طلا را امروز زرد کرد و سوداگران سودجوی ارز را به گل نشاند. هر چند با توجه به نوسانات بازار و هیجانی بودن آن معلوم نیست قیمت ارز و سکه طی روزهای آینده در بازار به چه سرنوشتی مبتلا شوند اما اقتصاددانان و کارشناسان مالی بارها به سرمایه گذاران هشدار می دادند که فریب رشد حبابی قیمت در این بازار پرریسک را نخورند چرا که قیمت حدود ۳۰ هزار تومانی دلار و سکه ۱۶ میلیونی در بازارغیر واقعی و دارای حباب قیمتی است.

قتصاددانان و کارشناسان مالی بارها به سرمایه گذاران هشدار می دادند که فریب رشد حبابی قیمت در این بازار پرریسک را نخورند چرا که قیمت حدود ۳۰ هزار تومانی دلار و سکه ۱۶ میلیونی در بازارغیر واقعی و دارای حباب قیمتی است

سرمایه گذاران ارز و سکه از ترس کاهش بیشتر قیمت ها فروشنده شدند
اکنون و در پی اظهارات رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه برنامه های اقتصادی کشور از هفته های پیش برای ساماندهی بازار و اقتصاد کشور به درستی تدوین و به زودی شکل اجرایی به خود می گیرد در کنار قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، همه سرمایه گذاران طلا و ارز از ترس ریزش شدید قیمت این کالاها امروز برای فروش دلار و سکه به بازار هجوم آورند.  هجومی که با زدن چوب حراج به سرمایه هایشان کسی حاضر به خرید آنها نبود. البته امروز با احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا بازار دچار هیجان شد و این موضوع باعث شد تا قیمت ها در مدار نزول قرار گیرند.

نوسان قیمت ها در بازار سکه و ارز ادامه دارد
سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بازار» درباره علل کاهش قیمت ها در بارز گفت: بالا و پایین شدن قیمت ها در بازار سکه و ارز در روزهای و هفته های آینده ادامه دارد.
وی با بیان اینکه قیمت ارز طی ماههای اخیر به شکلی غیر معقول و بهای سکه همراه با حباب در بازار افزایش یافته است، افزود: با برنامه ریزی های درست اقتصادی و ایجاد هماهنگی بین دستگاههی دولتی می توان قیمت ارز و سکه در بازار منطقی شود.
اظهارات خاندوزی درباره منطقی شدن قیمت ارز در بازار در حالی مطرح است که خیلی از اقتصاددانان و کارشناسان پولی و مالی قیمت واقعی ارز را زیر ۲۲ هزار تومان اعلام می کنند.

دلار به زیر ۲۵ هزار تومان آمد
بنا به این گزارش امروز صبح قیمت دلار در صرافی‌های رسمی به کمتر از ۲۵ هزار تومان رسید که با وجود کاهش قیمت ها در این بازار اما کسی خریدار دلار ۲۵ هزارتومانی نبود.  
این در حالی است که دیروز قیمت ارز در بازار با رشد ی بالا همراه بود و  دلار تا مرز ۳۰ هزار تومان رفت.
فروشندگان ارز در بازار نیمه تعطیل فردوسی و صرافی ها سراسر کشور امروز شاهد بازار بی رمق دادو ستد ها بودند و از بیم اینکه روز شنبه بازارمعاملات گرم می شود دست پیش انداختند و فروشنده ارزهای خود شدند.
اقتصاددانان و کارشناسان مالی بارها به سرمایه گذاران هشدار می دادند که فریب رشد حبابی قیمت در این بازار پرریسک را نخورند چرا که قیمت حدود ۳۰ هزار تومانی دلار و سکه ۱۶ میلیونی در بازارغیر واقعی و دارای حباب قیمتی است.

طلا و سکه هم ارزان شدند
همچنین گزارش های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که در مدت مشابه حدود ۵۴۶ میلیون دلار ارز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده است.  با کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت سکه و طلا نیز نزولی شد تا جایی که قیمت سکه تمام تهار آزادی طرح جدید به کانال ۱۲ هزار تومان آمد و طلای ۱۸ عیار هر گرم ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

کد خبر: ۵۲٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha