۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
تصمیمات خوب! در جلسه فوق العاده تنظیم بازار
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت خبر داد

تصمیمات خوب! در جلسه فوق العاده تنظیم بازار

قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جلسه فوق العاده تنظیم بازار عصر روز گذشته با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در محل ساختمان وزارت صمت برگزار شد.

به گزارش بازار، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این جلسه موانع و مشکلات عرضه کالا در سطح کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در عین حال تصمیمات خوبی هم در این زمینه رفته شد.

وی اظهارداشت: قرار بر این شد برای تعدیل قیمت ها کالاهای مورد نیاز مردم به شکل مناسبی در سطح بازار عرضه شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر انباشت دام در کشور وجود دارد در این جلسه مصوب شد شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد بر نیاز بازار را از دامداران خریداری کند.

وی افزود: بر اساس تصمیمات ستاد اقتصادی دولت بحث تولید، ثبت سفارش، واردات، منع صادرات، چگونگی صادرات، تعیین عوارض صادراتی و بسیاری موارد دیگر در خصوص مواد پروتئینی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده و مسئولیت کار تا مرحله عمده فروشی بر عهده این وزارتخانه است.

قبادی بیان داشت: تامین نهاده های دامی صفر تا صد کار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است یعنی تمامی مراحل کار از ثبت سفارش، میزان نیاز، حجم ورود، میزان تولید در داخل، مقاصد مصرف، تحویل به مرغداری ها و دامداری ها همه و همه از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تولید و عرضه مرغ تا مرحله عمده فروشی و تحویل به خرده فروشی برعهده مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و نظارت در حوزه خرده فروشی با وزارت صمت است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حواله ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر کشور صادر و بنا شد در محل استان ها به مراکز توزیع تحویل شود.

وی افزود: این برنج به قیمت ۱۷ هزار تومان به فروشگاه ها تحویل و به نرخ ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

قبادی بیان داشت: همچنین از محل ۲۰۰ هزار تن برنجی که در گمرکات کشور دپو شده ۲۵ هزار تن ترخیص و در اختیار شبکه های توزیع قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بقیه محموله های برنج نیز به همین ترتیب ترخیص و توزیع خواهد شد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به پایان فصل برداشت برنج داخلی تصمیم بر این شد با هماهنگی بخش خصوصی و بانک مرکزی برای تامین کسری نیاز کشور واردات برنج تا پایان سال با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: اکنون بازار در بحث روغن مایع مصرف خانوار وضعیت خوبی دارد و تولید هم با سرعت بیشتری در حال انجام است.

قبادی یادآورشد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از هفته آینده بنا شده در بحث روغن جامد هم این اقدامات ادامه پیدا کند تا مشکل روغن مورد نیاز صنف و صنعت نیز برطرف شود.

کد خبر: ۵۲٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha