۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
برگزاری ۶ رویداد کارآفرینی تا پایان سال جاری
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد

برگزاری ۶ رویداد کارآفرینی تا پایان سال جاری

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: تا پایان امسال شش رویداد کارآفرینی با موضوع کشاورزی، گردشگری، نانو تکنولوژی و عسل در اردبیل برگزار خواهد شد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حوزه کودک و نوجوان با همکاری آموزش و پرورش کانون شکوفایی و خلاقیت را به پیش می‌بریم و برای سه مدرسه مجوز لازم در این زمینه صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس به شکل حضوری، امیدواریم با بهبود شرایط موجود شاهد فعالیت این کانون‌ها و حمایت از کودکان و نوجوانان خلاق و نوآور باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در کنار راه‌اندازی کانون‌های شکوفایی و خلاقیت تلاشمان بر این است تا حوزه علم و فناوری کودک و نوجوان را در استان اردبیل فعال‌تر کرده و زمینه فعالیت مثبت و رو به جلوی دانش‌آموزان و نسل آینده را فراهم کنیم.

ابراهیم‌پور این اقدامات را یک حرکت تبلیغی و ترویجی برای توسعه فناوری‌های جدید اعلام کرد و افزود: در این مسیر قطعا به همراهی و همکاری مربیان، معلمان و اولیا نیاز داریم.

اعتبار پارک علم و فناوری استان از ۱۰ میلیارد تومان به بیش از ۳۳ میلیارد تومان افزایش یافته است
وی از استاندار اردبیل به عنوان بزرگترین حامی پارک یاد کرد و ادامه داد: با توجه به عنایت استاندار اردبیل منابع خوبی برای خرید، ساخت و تجهیز واحدهای فناور پیش‌بینی شده که اعتبار پارک از ۱۰ میلیارد تومان به بیش از ۳۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

ابراهیم‌پور در ادامه سخنان خود ضرورت همکاری فرمانداری گرمی را در تجهیز ساختمان مرکز رشد این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: ما قدردان حمایت و همراهی فرمانداران مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل هستیم که همراه و همسو با اهداف پارک علم و فناوری حامی و حمایت‌کننده این مجموعه بودند.

وی به تعامل و ارتباط با دانشگاه‌ها و عقد تفاهمنامه در جهت توسعه مراکز رشد و فناوری اشاره کرد و گفت: ما با دانشگاه آزاد و محقق اردبیلی نزدیکترین تعامل و ارتباط را داریم و نسبت به راه‌اندازی مراکز رشد مشترک اقدام کرده و فعالیت‌های مثبتی را در این زمینه شاهد هستیم.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: در شهرستان‌ها نیز با همکاری دانشگاه‌های متعدد شاهد راه‌اندازی مراکز نوآوری همچون خلخال در تعامل با دانشگاه آزاد هستیم و در سایر شهرستان‌ها نیز با همراهی و همکاری دانشگاه محقق اردبیلی این کار در حال انجام است.

وی به برگزاری دوره آموزش خلاقیت برای ۵۵۰ نفر از دانشجویان و شکل‌گیری استارتاپ‌های متعدد در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما از این آموزش‌ها و برنامه‌های خلاقانه حمایت می‌کنیم و امیدواریم با بهبود شرایط کرونا زمینه تقویت و تعامل هر چه بیشتر نیز فراهم آید.

فعالیت ۳ شرکت دانش بنیان در حوزه گردشگری
ابراهیم‌پور بیان کرد: در بخش گردشگری نیز فعالیت‌های خوبی را هم در حوزه میراث و هم گردشگری و صنایع دستی شاهد هستیم که سه شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعال بوده که دو مورد از این شرکت‌ها به خوبی توانستند مأموریت خود را به شایستگی انجام دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: پارک علم و فناوری تا آخر امسال شش رویداد کارآفرینی را در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، ‌ نانو تکنولوژی، عسل و همچنین گیاهان دارویی در اولویت برگزاری دارد که امیدواریم با استقبال خوب علاقمندان روبه‌رو شود.

وی حمایت پارک را از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد و تصریح کرد: ما به شدت از شرکت‌های نوپا و تازه شکل گرفته حمایت می‌کنیم و همچنان این شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و همچنین برخی از مزایای قانونی بهره‌مند بوده و حق استفاده دارند.

کد خبر: ۵۲٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha