۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین آب با توسعه پایدار و حفاظت بیولوژیک را عملی کردند
رییس هیات عامل ایمیدرو:

صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین آب با توسعه پایدار و حفاظت بیولوژیک را عملی کردند

غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین پایدار آب و حفاظت بیولوژیک را عملی کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در ایستگاه اول پمپاژ خط انتقال آب و طی آیین افتتاحیه قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، در گزارش به رییس جمهور، تصریح کرد: امروز با افتتاح این بزرگ ترین خط انتقال آب ایران، آشتی بخش صنعت با طبیعت و آب های سطحی و زیرزمینی به طور عملی رقم خورد.

پروژه ای به ارزش ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان
وی ارزش این پروژه را ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خط انتقال آب دارای دانش و تکنولوژی منحصر به فردی است که توسط شرکت های ایرانی اجرا شد به طوری که آب پس از نمک زدایی و شیرین سازی، در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا به سیرجان منتقل می شود.

به گفته غریب پور، در فاز دو و سوم، این خط انتقال آب به ترتیب در ارتفاع ۲۷۵۰ متری به سرچشمه کرمان و در نهایت در ارتفاع ۱۱۹۰ متری به معدن چادرملو در استان یزد می رسد.

ظرفیت یک میلیون متر مکعبی انتقال آب در سه فاز
رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه هدف سه فاز، انتقال یک میلیون متر مکعب آب خلیج فارس به فلات مرکزی است، اضافه کرد: امروز خط انتقال ۲۰۰ هزار متر مکعبی با فرمان رییس جمهوری راه اندازی شد و تا پایان سال جاری دو واحد به طرفیت۴۰۰ هزار متر مکعب به آن افزوده می شود.

غریب پور با اعلام اینکه این طرح عظیم در دولت تدبیر و امید و در سال ۹۴ آغاز شد، ادامه داد: با راه اندازی دو واحد ۲۰۰ هزار متر مکعبی در سال اینده، در مجموع یک میلیون متر. مکعب آب از خلیج فارس وارد فلات مرکزی ایران می شود.

غریب پور تاکید کرد: ۴۰ هزار متر مکعب از این آب به بندر خمیر منتقل می شود که تا ۵۰ هزار متر مکعب قابل افزایش است.

صنایع معدنی پیشتاز در توسعه زیرساخت ها
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: صنایع معدنی نه تنها در حوزه زیرساخت و تامین پایدار آب پیشتاز بوده‌اند که در پروژه های راه آهن سنگان- بافق، باند دوم جاده سنگان - تربت حیدریه و نیز اتوبان لامرد- پارسیان (در استان های فارس و هرمزگان) سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

رشد و جهش تولید معدن و صنایع معدنی
رییس هیات عامل ایمیدرو در ابتدای گزارش به دکتر روحانی رییس جمهور، همچنین به رشد تولیدات معدنی در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال تولید شمش آلومینیوم با رشد ۷۰ درصدی، شمش فولاد با افزایش ۱۰ درصدی، محصولات فولادی با رشد ۸ درصدی و کاتد مس با افزایش ۶ درصدی همراه شدند.

کد خبر: ۵۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha