۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
۱۵۰۰ میلیارد تومان در پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری شده است
مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل:

۱۵۰۰ میلیارد تومان در پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری شده است

اردبیل- مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی حوزه کشاورزی در استان اردبیل به شمار می‌رود که تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس جنگی مرنی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت سدهای بالا دست در منطقه مغان به بهره‌برداری رسیده است و در تلاش هستیم با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی مربوطه اقدامات لازم را برای توسعه و آبادانی حوزه کشاورزی این منطقه عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه آینده کشاورزی مغان به این شبکه‌های آبیاری وابسته است افزود: با توجه جدی و ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی در تامین اعتبار لازم و بهره‌برداری کامل از ظرفیت شبکه، شاهد جهش بزرگی در اقتصاد کشاورزی و آبی استان و کشور خواهیم بود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل به سرمایه‌گذاری انجام شده در پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و گفت: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی حوزه کشاورزی در استان اردبیل به شمار می‌رود که تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است به طوری که  یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت و ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران باید پرداخت شود.

جنگی در ادامه بیان کرد: هر چند بخش عظیم شبکه‌های آبرسانی و سد اجرا شده است اما برای بهره‌مندی از این سرمایه‌گذاری عظیم و استفاده از آب سد نیازمند اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های سیفون ها و سد قیز قلعه سی هستیم و در این راستا انتظار همکاری از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه داریم.

وی با تاکید بر آمادگی برای تکمیل بخش اول از سیفون ها و کانال‌ها اظهار کرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تکمیل بخش اول از سیفون ها و کانال‌ها به منظور تامین آب با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی مذاکره شده است و آمادگی کامل نیز داریم اما تورم بر قیمت تمام شده تاثیر داشته و در صورت تسریع در تامین اعتبار لازم صرفه جویی عظیمی صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۵۱٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha