۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
 ۱۳۰ هزار تن نهاده‌های دام و طیور از بنادر مازندران در حال ترخیص است
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران:

۱۳۰ هزار تن نهاده‌های دام و طیور از بنادر مازندران در حال ترخیص است

ساری- جعفری، مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: ۱۳۰ هزار تن نهاده در سه بندر استان در حال ترخیص و با ورود آن مشکل تامین نهاده حل می شود.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال ترخیص ۱۳۰ هزار تن انواع نهاده شامل ذرت و جو است، افزود: این میزان نهاده با تامین و تخصیص ارز در حال ترخیص از بنادر استان هستند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب گمرکات استان برای ترخیص نهاده های دامی یادآور شد: تاکنون ۲۰ هزار تن نهاده از بنادر مازندران ترخیص شده و مابقی نیز در حال خروج از انبار است.

جعفری با تاکید براینکه ظرف یکماه آینده عملیات ترخیص نهاده ها از بنادر استان صورت می گیرد، از خریداری ۳۲۰ هزار تن جو خبر داد و گفت: این محموله با دو فروند کشتی وارد بندر فریدونکنار شده و در حال تخلیه است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران بااشاره به تشکیل ستاد توزیع جو بین دامداران و عشایر استان افزود: این نهاده ها بین دامداران و عشایر توزیع می شود و ۹۰ هزار تن سویا نیز بین مرغداران توزیع خواهد شد.

وی با اظهار اینکه با توزیع نهاده ها مرغ باید به قیمت مصوب نزدیک شود، گفت: امیدواریم با تامین و استمرار توزیع نهاده ها کاهش قیمت مرغ باشیم.

جعفری با عنوان اینکه طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار ۲۰ هزار تن مرغ در استان توزیع می شود، گفت: تاکنون ۴۰۰ تن مرغ در استان توزیع شده است و باید به مردم در تامین مرغ کمک کنیم.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری در استان میزان تولید مرغ و گوشت سفید در استان را ۱۱ درصد تولید کشور یاد کرد و گفت: اگر مرغداران در تامین نهاده اطمینان داشته باشند علاوه بر تامین مرغ کشور برای صادرات نیز برنامه ریزی خواهند کرد. 

کد خبر: ۵۱٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha