۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تولید محصولات پالایشگاه گاز ایلام ۵۰ درصد افزایش می‌یابد/ اجرای فاز دوم پالایشگاه
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام:

تولید محصولات پالایشگاه گاز ایلام ۵۰ درصد افزایش می‌یابد/ اجرای فاز دوم پالایشگاه

ایلام- نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم این پالایشگاه در دستور کار است، گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، میزان تولیدات پالایشگاه ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

روح الله نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایلام یکی از مهمترین مناطق گازی کشور شناخته می شود چراکه هم اکنون پالایشگاه گاز آن تامین کننده بخش مهمی از گاز مورد نیاز غرب کشور است.

وی افزود: ذخایر ارزشمند گاز در ایلام باعث شده مسئولان ارشد کشوری و استانی به فکر اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام باشند.

نوریان با اشاره به اینکه مقدمات اجرای فاز دوم پالایشگاه در حال اجرایی شدن است، گفت: با اجرای این فاز در آینده ای نزدیک و ارتقاء ظرفیت دریافت گاز ترش از ۶.۸ به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب، هرکدام از محصولات تولیدی پالایشگاه ۵۰ درصد افزایش می یابند.

وی بیان کرد: در پالایشگاه گاز ایلام، پنج محصول متان، اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌ شود که از این تعداد سه محصول میعانات گازی، گاز مایع خام و اتان خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام بوده، گوگرد تولیدی مورد استفاده صنایع داخل کشور و بخشی هم به خارج کشور صادر شده و گاز متان هم به عنوان گاز شهری به مصرف می رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: این پالایشگاه از ظرفیت های خوبی برای تنوع بخشی به محصولات جانبی به ویژه محصول گوگرد، به عنوان یکی از خالص‌ترین گوگردهای تولیدی در کشور با درجه خلوص ۹۹.۹ درصد برخوردار است.

کد خبر: ۵۱٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha