۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
ملموس شدن نتایج طرح عملیات بازار باز در میان و بلند مدت
پورابراهیمی:

ملموس شدن نتایج طرح عملیات بازار باز در میان و بلند مدت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن طرح مورد اجرای بانک مرکزی در خصوص عملیات بازار باز، گفت: این اقدام وظیفه ذاتی بانک های مرکزی در دنیا بوده تا نرخ تسهیلات را به نرخ تعادلی نزدیک کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اجرای عملیات بازار باز از سوی بانک مرکزی، گفت: عملیات بازار آزاد سال ها مغفول مانده بود و اکنون در نظام اقتصادی کشور اقدام خوبی شروع شده است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات بازار باز جزو وظایف بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی در جامعه بوده است، افزود: این اقدام وظیفه ذاتی بانک های مرکزی در دنیا بوده تا نرخ تسهیلات در نظام اقتصادی را به نرخ تعادلی نزدیک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بانک مرکزی با ورود و مداخله در نرخ تسهیلات می تواند جلوی تغییرات جدید کاهشی یا افزایشی را در حوزه اقتصادی بگیرد، تصریح کرد: خوشبختانه برای ساماندهی برخی نابه سامانی ها مکانیزم ها و ابزارهای خوبی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد از این رو به آینده اجرای این طرح بسیار امیداور هستیم.

وی ادامه داد: ورود بانک مرکزی به این موضوع و تشکیل بازار بین بانکی یکی از ظرفیت های خیلی خوبی است که می تواند در چارچوب این وظایف و مقررات اقدام مثبتی را برای اقتصاد کشور و مسیر حرکت پیش رو برای کنترل تورم فراهم کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه ابزارها و حوزه های مختلف نیز در اجرای طرح عملیات بازار باز مورد حمایت هستند، گفت: آینده اجرای این طرح می تواند با توجه به فواید بسیار آن برای اقتصاد افق روشنی به همراه داشته باشد از این رو این طرح مورد تایید مجلس بوده و ما حامی آن هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که نتایج طرح عملیات بازار باز در اقتصاد چه زمانی ملموس خواهد شد، افزود: این طرح یک کار میان مدت و بلند مدت بوده و در مجموع کار ارزشمندی است.

کد خبر: ۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha