۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
تاکید بر برندسازی پوشاک ایرانی/ قدرت برند سازی در دنیا رو به افزایش است
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک مطرح کرد

تاکید بر برندسازی پوشاک ایرانی/ قدرت برند سازی در دنیا رو به افزایش است

شهریاری، نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران ضمن تاکید بر ضرورت برندسازی کالاهای ایرانی بویژه پوشاک گفت: سال ها این موضوع مهم در کشور مغفول مانده بود اما از سه تا چهار سال پیش حرکت های خوبی در راستای برند سازی پوشاک در مملکت آغاز شده است.

به گزارش بازار، بهرام شهریاری نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی برای توسعه برندسازی از جمله آموزش، فرهنگ سازی، آشنا ساختن صاحبان کسب و کار پوشاک با مقوله برندینگ و غیره در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت برند سازی روز به روز در دنیا در حال افزایش است، اظهارداشت: متاسفانه در طول سال های گذشته در کشور کمتر به این موضوع مهم بالاخص در حوزه پوشاک پرداخته شده بود.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: متاسفانه طی این سال ها خیلی از پوشاک های با کیفیت ایرانی به اسم برندهای خارجی به مردم فروخته می شد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در اثر تلاش های صورت گرفته امروز بیش از ۱۰۰ برند در پوشاک و چرم ایرانی در کشور وجود دارد.

شهریاری بیان داشت: در کنار فرهنگ سازی و آموزش برای تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف کالای ایرانی خود تولیدکنندگان هم باید در زمینه برند سازی، بازاریابی و مواردی از این دست تلاش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمارهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجم مصرف پوشاک کشور در سال هشت میلیارد دلار تخمین زده شده که از این میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از طریق قاچاق و بقیه از طریق تولید داخلی در حال تامین است.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: دشمن از فروردین ماه امسال تحریم جدیدی را شروع کرد آنهم تحریم صنعت نساجی و پوشاک ایران بود البته به خاطر کرونا خیلی آهسته و بدون اینکه خبری شود این اتفاق افتاد.

وی افزود: دشمن تشخیص داده صنعت نساجی و پوشاک ایران می تواند کشور را از حالت تحریمی خارج و خیلی از مشکلات را برطرف کند.

شهریاری با بیان اینکه نساجی و پوشاک در کشور یک صنعت ۱۰۰ درصد خصوصی است، اظهارداشت: نساجی و پوشاک نخستین صنعت در ایران است که از طرف دشمن تحریم شده و کاملا خصوصی است چون صنایعی که در گذشته مورد تحریم دشمن واقع شده بودند دولتی یا نیمه دولتی هستند.

وی ادامه داد: همان طوری که دشمن صنعت نساجی و پوشاک را تحریم کرده ضرورت دارد دولتمردان به این صنعت یک امتیاز ویژه ای اعطا کنند.

شهریاری یادآورشد: برای مثال پنج سال این صنعت را از پرداخت مالیات و بیمه معاف کنند آن وقت همه خواهند دید چه تحولی در کشور از حیث جهش تولید، اشتغال افزایی، پویایی اقتصادی، صادرات، ارز آوری و غیره ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۵۱٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha