۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
تمدید زمان ثبت‌نام طرح ملی مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اعلام کرد؛

تمدید زمان ثبت‌نام طرح ملی مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه

یزد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دلیل مهم بیکاری افراد تحصیل‌کرده، داشتن مدرک تحصیلی بدون مهارت است، از تمدید زمان ثبت‌نام طرح ملی مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، عماد تشکری از تمدید مهلت ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، خبر داد و گفت: متقاضیانی که تمایل دارند از این طرح استفاده کنند تا پایان آبان ماه فرصت دارند به سامانه mkh.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا جهت مشاوره با جهاد دانشگاهی استان تماس بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدرک‌گرایی بدون مهارت را مشکل اساسی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مشاغل خانگی و صنعتی وجود دارد که با توجه به نداشتن مهارت افراد جویای کار، بدون متصدی مانده و در بیشتر مواقع کارفرمایان باید از افراد غیربومی متخصص استفاده کنند.

وی اذعان کرد: دلیل مهم بیکاری افراد تحصیل‌کرده، مدرک تحصیلی بدون مهارت است.

تشکری با بیان این که بودجه این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان در سال جاری ۴۲ میلیارد ریال است، تصریح کرد: همانند سال گذشته بانک‌های توسعه تعاون و رفاه، هر کدام با سهمیه ۲۱ میلیارد ریال این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

گفتنی است، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون چهار هزار و ۳۰ مجوز مستقل و ۴۶ مجوز پشتیبان در زمینه مشاغل خانگی در استان صادر شده است و در این مدت، هزار و ۷۵۲ طرح به مبلغ ۲۱۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که این تسهیلات توانسته برای دو هزار و ۳۵ نفر ایجاد اشتغال کند.

کد خبر: ۵۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha