۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
بهره برداری از طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس به سیرجان
رئیس ایمیدرو خبر داد

بهره برداری از طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس به سیرجان

غریب پور، رئیس ایمیدرو گفت: قطعه نخست طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، پنجشنبه ۱۵ آبان افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور با بیان اینکه قرار است قطعه نخست طرح به طول ۳۰۵ کیلومتر به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، از خلیج فارس به سیرجان، افتتاح شود افزود: جمع هزینه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال تا سیرجان، ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان (ریالی و ارزی) است.

وی ادامه داد: هدف عمده طرح، شیرین سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فارس به صنایع استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، تامین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو است.

غریب پور گفت: مسیر خط انتقال از غرب بندر عباس شروع و بعد از تامین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود.

وی افزود: راهبری این طرح با ایمیدرو است و شرکت‌های گل گهر، ملی مس و چادرملو سهامداران این طرح بزرگ هستند.

غریب پور گفت: قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول ۳۰۵ کیلومتر خواهد بود ضمن اینکه قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول ۱۵۰ کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان ۳۶۰ کیلومتر و تا انشعاب صنایع معدنی چادرملو ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود.

کد خبر: ۵۱٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha