۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
گیلان در محاصره برف/ قطع آب و برق و قفل شدن برخی راه‌ها
پیامدهای برف ۱۴۰ سانتی متری در گیلان؛

گیلان در محاصره برف/ قطع آب و برق و قفل شدن برخی راه‌ها

رشت - بارش ۱.۵ متری برف، راه‌های گیلان را قفل و آب و برق شماری زیادی از مشترکان این استان را قطع کرد.

بازار – ناپایداری هوا و بارش باران و بارف که از شب گذشته در گیلان آغاز شد سبب مختلف شدن تردد در راه‌های استان و خاموشی برق مناطقی از این استان شد.

در حال حاضر برق بیش از ۲۴۶ هزار مشترک گیلان قطع است و تلاش برای روشن کردن چراغ خانه‌ها ادامه دارد و بیش از ۵۰۰ راهدار نیز در گردنه‌های برف‌گیر استان مشغول خدمات رسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به انسداد و مسدود بودن برخی مسیرهای مواصلاتی گیلان به اعزام نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر بارش برف در حوزه جلگه ای و مرکزی است.

رضا اسلامی با اظهار اینکه مسئولان مدیریت بحران به صورت میدانی در مناطق مختلف حضور دارند، از قطع برق و کابل برخی مناطق استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیروهای ادارات برق مشغول رفع مشکلات و برق دارکردن مناطق خاموش شده هستند.

ترافیک و انسداد برخی مسیرهای ارتباطی/ قطع برق ۲۵۰ هزار مشترک

وی ترافیک و انسداد مسیر در سراوان، مسدود شدن برخی محورهای اصلی از جمله برخی مقاطع آزادراه قزوین رشت را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر روند امدادرسانی شدت یافته و در تلاش برای حل مشکلات هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین با اظهار اینکه توزیع اقلام غذایی و امدادی در محورهای مسدودشده ادامه دارد، گفت: در حال حاضر وضعیت خدمات رسانی بهتر شده است.

در عین حال جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اظهار اینکه برق حدود ۲۵۰ هزار مشترک قطع است، اظهار داشت: به دلیل بارش برف که از دیشب شروع شده شاهد اختلال در شبکه برق‌رسانی هستیم.

وی با عنوان اینکه با تلاش گروه‌های توزیع برق تاکنون بیش از ۱۱ هزار مشترک دارای برق شدند، مسدود بودن مسیرها را از جمله مشکلات برای خدمات رسانی و رفع مشکل قطعی برق اعلام کرد و گفت: منتظر عادی شدن شرایط برای تسریع در خدمات رسانی هستیم.

وی با اظهار اینکه برق برخی مناطق رشت، امشل، فومن، انزلی و صومعه سرا قطع است،گفت: در حال حاضر برق ۳۳۸ منطقه شهری و شماری از مناطق روستایی قطع است.

آب شرب ۱۲ هزار مشترک قطع است

بارش شدید برف سبب شده تا آب شرب حدود ۱۲ هزار مشترک گیلانی نیز قطع شود و سید محسن حسینی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری، قطع برق را دلیل نوسانات و افت فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق شده است.

وی افزود: در حال حاضر در شهرهای ماسال، صومعه سرا، فومن، رحیم آباد و غیره مشکل قطعی آب داریم و تلاش می‌کنیم با کمک دیزل ژنراتورها شبکه آبرسانی را فعال کنیم.

طبق اعلام راهداری گیلان، در حال حاضر جاده قدیم رشت – قزوین، محور فومن – شفت – سراوان، در برخی مقاطع مسدود است و محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری گیلان هم با اظهار اینکه محور آستارا – اردبیل و خلخال و اسالم براثر برق شدید مسدود شده است، ارتفاع بارش برف را در مرکز استان گیلان حدود نیم متر و برخی محورها از جمله اسالم – خلخال دومتر اعلام کرد.

ارتفاع ۱۴۰ سانتی متری برف

وی اظهار داشت:۵۳ اکیپ راهداری با بیش از ۵۰۰ راهدار مشغول خدمات رسانی برای بازگشایی مسیرها هستند و از مردم و مسافران تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گفته وی، کولاک شدید و برف سنگین سبب بسته شدن محدوده امامزاده هاشم تا پلیس راه در آزادراه قزوین – شفت شده است.

بر اساس اعلام دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان، ارتفاع برف در اسب وونی ۱۴۰ سانتی متر،لمیر ۷۰، سنگر ۷۵، شاه شهیدان ۶۵، شیرآباد ۷۱، رضواانشر ۶۷، آستانه ۸۳ سانتی متر گزارش شده است.

همچنین ارتفاع برف در رشت ۵۵ سانتی متر، ماسال ۳۱، کسما ۹۰، کاکرود ۲۱، هشتپر۳۰، لوندویل ۷۱، خرجگیل ۷۱، قلعه رودخان ۱۰۵ سنانتی متر گزارش شده است.

کد خبر: ۵٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha