۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
بیش از ۲۳۷ هزار تن کالا از مرزهای نوردوز و جلفا ترانزیت شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

بیش از ۲۳۷ هزار تن کالا از مرزهای نوردوز و جلفا ترانزیت شد

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۲۳۷ هزار و ۱۰۰ تن کالای ورودی و خروجی از مرزهای نوردوز و جلفا ترانزیت شد.

به گزارش بازار، اروجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن از مرز نوردوز و ۲۰۰ هزار و ۹۰۰ تن از مرز جلفا بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۵۵۵ هزار و ۸۰۰تن و از مرز جلفا نیز ۲۱۹ هزار و ۶۰۰ تن بوده که میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز نوردوز ۹ درصد و از مرز جلفا ۱۸۵درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در ۷ ماه اول سال ۸۲ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری تردد کرده اند.

علیزاده، ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز جلفا تردد کرده اند که تردد کامیون های ایرانی ۱۹ درصد در مرز نوردوز و ۷۷درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها میزان تردد مسافر ۳۶ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۵۱٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha