۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
تقاضای افزایش قیمت، عرضه روغن موتور در بازار را کم کرد
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران

تقاضای افزایش قیمت، عرضه روغن موتور در بازار را کم کرد

سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران از کمبود برخی از روغن موتورهای بنزینی و دیزلی در روزهای اخیر در بازار انتقاد کرد.

بازار؛ گروه اصناف: «داود سعادتی نژاد» روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار  بازار افزود: متاسفانه به علت اینکه قرار است قیمت روغن افزایش یابد، برخی از کارخانه ها و برندها از عرضه روغن به بازار خودداری کرده اند و این در کمبود روغن در بازار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بازار با کمبود برخی از برندهای روغن موتور مواجه شده است، گفت: چون کارخانه های تولید کننده روغن به دنبال افزایش قیمت هستند، لذا از توزیع روغن در روزهای اخیر خودداری کرده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید سال گذشته قیمت روغن های موتور ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

سعادتی نژاد اظهارداشت: امسال نیز تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت روغن موتور هستند و شنیده های ما حاکی است که قیمت روغن موتور ۵۰ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به مشکلات ثبت نام در سامانه مربوطه برای خرید لاستیک نیز گفت: در واقع ثبت نام در این سامانه برای خرید لاستیک مردم را بسیار سر درگم کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران بیان کرد: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار همه متقاضیان خرید لاستیک خودروهای سبک و سنگین باید در این سامانه ثبت نام کنند، اما بیشتر خریداران برای ثبت نام در این سامانه مشکل دارند و این سبب شده لاستیک تولید کنندگان به سهولت به دست مصرف کنندگان نرسد.

سعادتی نژاد یادآورشد: اگر فروش لاستیک های مورد نیاز مردم را در اختیار واحدهای صنفی بگذارند در این صورت متقاضیان می توانند با ارائه سند با نرخ مصوب لاستیک مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند.

پیشتر مصطفی میرسعید قاضی، رئیس انجمن صنعت لاستیک ایران نیز گفته بود که درسال ۹۸ در مجموع ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک تولید شد و در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید لاستیک ۲۶ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۲۱ میلیون حلقه لاستیک در کشور تولید شود.
 

کد خبر: ۵۱٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha