۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
موافقت مجلس با لایحه موافقت نامه ایران و صربستان در زمینه حفظ نباتات
در صحن علنی امروز صورت گرفت

موافقت مجلس با لایحه موافقت نامه ایران و صربستان در زمینه حفظ نباتات

نمایندگان مردم در خانه ملت، با لایحه موافقت نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۲ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی  لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان، با این لایحه با ۱۹۳ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش گفت: این لایحه برای بررسی به کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد و با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ذی ربط و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نشست ۱۶ شهریور ۹۹ تصویب شد.

وی ادامه داد: همکاری های بین المللی در زمینه حفظ نباتات، قرنطینه گیاهی و مهار آفات گیاهی اصل پذیرفته شده جهانی است، البته ممکن است برخی همکاران بگویند که چرا در شرایط فعلی چنین لوایحی مطرح می شود؛ اما باید توجه کرد در شرایطی که نظام سلطه، تحریم های ظالمانه را علیه کشور اعمال کرده، باید از همه روزنه ها برای توسعه روابط علمی، فنی و اقتصادی به ویژه کشاورزی استفاده کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور صربستان تنها کشور اروپایی بود که اقدام به لغو روادید با جمهوری اسلامی ایران کرد و پیش از اوج گیری تحریم ها، سطح قابل قبولی از مراودات کشاورزی را با آن کشور داشتیم. بنابراین می طلبد در راستای اصل ۷۷ قانون اساسی به این لایحه رأی مثبت دهیم.

کد خبر: ۵۱٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha