۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۵۵۰۰ مورد بازرسی از اصناف کردستان انجام شد
در قالب اجرای طرح طاها؛

۵۵۰۰ مورد بازرسی از اصناف کردستان انجام شد

کردستان، یزدانی، مدیرکل استاندارد کردستان گفت: طی سال جاری پنج هزار و ۴۶۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) انجام شدند.

ژیلا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح طاها ( اجرای هماهنگ استاندارد) به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد در کردستان به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف برگزاری این طرح شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه طی هفت ماهه امسال پنج هزار و ۴۶۸ مورد بازرسی طرح طاها از واحدهای صنفی استان انجام شده است، یادآور شد: در راستای اجرای این طرح ۵۲ مورد نمونه‌ برداری هم از کالاهای مشمول استاندارد در بازار انجام شده است.

یزدانی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۵ مدیرکنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان کردستان تایید صلاحیت شدند، افزود: در حال حاضر ۳۱۷ مدیر کنترل کیفیت در استان دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر هستند.

مدیرکل استاندارد کردستان اظهار داشت: سه شرکت بازرسی و ۳۵ آزمایشگاه همکار هم در استان دارای پروانه معتبراستاندارد هستند و طی نیمه نخست امسال ۳۸ مورد از این شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها بازرسی شده است.

کد خبر: ۵۱٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha