۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی:

خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می‌شود

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی با بیان این مطلب، افزود: زعفران نگین با قیمت ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت ۱۱ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: فرآیند خرید به این صورت هست که ۳۰ درصد از مبلغ کل قرارداد در لحظه، خدمت کشاورزان عزیز تقدیم خواهد شد و ۷۰ درصد الباقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت می‌شود.

خاوازی، قیمت تعیین شده را قیمت کارشناسی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد و افزود: گروه‌هایی که قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان برای زعفران تعیین کردند، هیچ کدام برای خرید ورود پیدا نکردند و یک سردرگرمی برای کشاورزان عزیز به وجود آوردند.

وی ادامه داد: اگر همان کسانی که قیمت های یاد شده را اعلام کردند، آمادگی برای خرید داشته باشند، سازمان برنامه و بودجه، تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی با سود ۱۵ درصد در نظر گرفته است که تقدیم آنان خواهیم کرد تا با همان قیمت های اعلامی، زعفران کشاورزان را خریداری کنند و عملا دولت خود را کنار خواهد کشید.

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال حدود ۵۵۰ تن زعفران در کشور تولید شود.

خاوازی درباره برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای پرهیز از خام فروشی زعفران گفت: بخش صنایع وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری ورود ماشین آلات و راه اندازی کارخانه فرآوری کروسین هست.

کد خبر: ۵۱٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha