۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
۴ درصد دام سنگین کشور در استان قزوین نگهداری می‌شود
معاون اقتصادی استانداری قزوین:

۴ درصد دام سنگین کشور در استان قزوین نگهداری می‌شود

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: بیش از ۴ درصد دام سنگین کشور در استان قزوین نگهداری می شود که  با تولید سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز نقش مهمی در تامین این نیاز کشور بر عهده این استان است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قزوین، عیسی قبادی گفت: استان قزوین به عنوان قطب کشاورزی کشور نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارد و در این راستا در تولید بخش زیادی از محصولات باغی و زراعی تعیین کننده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۶۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی از استان به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: حدود ۲۷۲ هزار هکتار از مساحت استان قزوین زیر کشت محصولات زراعی به صورت آبی و دیم رفته و سالانه حدود سه میلیون و ۴۸۰ هزار تن محصولات مختلف از قبیل گندم، جو، چغندر قند، ذرت، حبوبات و سایر محصولات زراعی در آنها تولید می شود.

وی یادآورشد: همچنین در استان قزوین، قریب ۷۳ هزار هکتار باغ  موجود است که در آنها سالانه بیش از ۵۴۰ هزار تن محصولات مختلف شامل زیتون، پسته، فندق، انگور، گردو و انواع میوه های دیگر تولید شده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

قبادی گفت: در حال حاضر بیش از ۴ درصد دام سنگین کشور در استان قزوین نگهداری می شود که نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور به عهده دارد.

وی اظهارداشت: در استان قزوین سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود که نیمی از آن معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آن در استان مصرف می شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت:تا پایان مرداد ماه امسال تعداد ۷۹ فقره پروانه تاسیس در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع تبدیلی صادر شده است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در این واحدها ۳۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۰۲۳ نفر در استان فراهم خواهد شد.

به گفته قبادی همچنین در سال جاری ۶۲ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۴۲۱ میلیارد تومان صادر شده که در این واحدها برای ۱۰۷۵ نفر شغل ایجاد شده است.

کد خبر: ۵۱٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha