۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
حذف ردیف اعتباری و افتتاح ناقص سد «حاجیلار چایی» ورزقان
نماینده مردم ورزقان در مجلس خبر داد

حذف ردیف اعتباری و افتتاح ناقص سد «حاجیلار چایی» ورزقان

تبریز- نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد مرزی حاجیلار چایی ورزقان سه سال است تکمیل شده ولی متاسفانه سال گذشته ردیف اعتباری سد حذف شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، الهوردی دهقانی اظهار کرد: اعتبار سد حاجیلار از محل اعتبارات سدهای مرزی و از طریق صندوق ذخیره ارزی پرداخت می‌شد و در حالی که پایاب سد اجرا نشده و قسمتی از پروژه ناقص است، سال گذشته ردیف اعتباری آن حذف شد.

وی افزود: این سد ۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد که  ۴۰ میلیون برای شرب و کشاورزی است و اگر  ۲۰ میلیون مترمکعب از آب این سد به کشاورزی و ایجاد شهرک گلخانه‌ای اختصاص یابد، اتفاق بزرگی در این عرصه می‌افتد.

دهقانی در ارتباط با آخرین وضعیت سد آق‌بلاغ ورزقان نیز توضیح داد: این سد پنج سال است تمام شده و باید برای پایاب آن فکری شود.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم توجه مسوولان استان به ساماندهی شهرک صنعتی مس و صنایع پایین‌دستی آن تاکید کرد.

وی همچنین گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر بزرگراه، خواجه – ورزقان-خاروانا- نوردوز، در حال اجراست، اما ۱۰ کیلومتر آن زیر پیمان رفته که پیمانکار پروژه پنج سال است، پروژه را تعطیل کرده است.

دهقانی اضافه کرد: باوجود اینکه میزان بارش در ورزقان زیاد است، مردم شهرستان از آب شرب مناسب بهره‌مند نیستند و وضعیت فاضلاب شهرستان نیز نامطلوب است.

کد خبر: ۵۱٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha