۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
اسطوره عضلانی آمریکایی با اقتدار در اروپا حضور می‌یابد
موستانگ نماد شش دهه افتخار فورد در میان کوپه‌ها!

اسطوره عضلانی آمریکایی با اقتدار در اروپا حضور می‌یابد

از امکانات موستانگ مک‌وان جدید نسخه اروپا می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم اطلاعات-سرگرمی SYNC۳، سیستم صوتی باکیفیت و حرفه‌ای B&O به همراه ۱۲ بلندگو و سیستم متغیرسازی صدای اگزوز اشاره کرد.

بازار؛ گروه خودرو: اگر طرفدار پرپاقرص دنیای پرهیجان خودرو و به ویژه اسپرت آن باشید، محال است که فورد موستانگ مک-وان را نشناسید. مک‌وان همواره نماد یک کوپه عضلانی و با ابهت با پیشرانه قدرتمند بوده که با وجود گزینه‌های جدید بازار، اسپرت‌دوستان همچنان مک‌وان‌ دهه ۶۰ و ۷۰ را یک اسطوره می‌دانند.

با اینکه شش نسل از موستانگ کوپه محبوب و پرافتخار فورد راهی بازار شده و شاهد چهار نسل از نسخه عملکردی آن یعنی مک‌وان بودیم و خیلی از ما ایرانی‌ها با مک‌وان‌های دهه ۶۰ خاطرات طلایی ساخته‌ایم. بنابراین شرکت فورد نسل جدید مک‌وان را چندی پیش ویژه بازار اروپا را به جهان معرفی کرد، در نسل جدید موستانگ مک‌وان می‌توان به خوبی المان‌های جدید اما الگوبرداری از مک‌وان ۱۹۶۹ را حس کرد.

چرا که پروفیل خودرو با وجود خطوط منقطع تیز در گل‌گیر عقب منجر به ایجاد یک فرم عضلانی و ماهیچه‌ای شده که به خوبی در مک‌وان ۱۹۶۹ نیز می‌توان دید، از طرفی چراغ‌های جلو مشابه نسخه‌های به‌روز شده نسل ششم است که با وجود جلوپنجره عریض شش ضلعی به فرم موستانگ و متورم شدن کاپوت، چهره‌ای تهاجمی را به نمایش می‌گذارد.

از سوی دیگر جزئیات دیگر چون خط مشکی پایین درهای جانبی و خط مشکی که از جلوی کاپوت تا انتهای کاپوت محلی که به شیشه می‌رسد و همچنین دو بخش دایره‌ای در جلوپنجره که در مک‌وان‌های دهه ۶۰ به عنوان چراغ‌های کمکی به شمار می‌آمد، در نسل جدید رادار سیستم کروز کنترل تطبیقی بوده و تمامی این موارد منجربه شده تا تداعی‌گر موستانگ مک‌وان‌۱۹۶۹ باشد.

علاوه بر این موارد رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی فورج به صورت آپشنال، جذابیت مک‌وان ۲۰۲۱ نسخه اروپا را دوچندان می‌کند. طراحان فورد، برای چاشنی بیشتر اسپرت بودن مک‌وان ۲۰۲۱ بادی کیت اسپرت نیز برای آن تدارک دیده‌اند، رکاب‌های اسپرت، لیپر زیر سپر جلو و اسپویلر عقب روی در صندوق عقب و خروجی دوبل بزرگ کروی‌شکل در طرفین سپر و دیفیوزر بزرگ به همین منظور نصب شده است.

مدیر ارشد برنامه اجرایی مک‌وان طی مصاحبه‌ای کوتاهی درباره این کوپه عضلانی عملکردی فورد اینچنین می‌گوید «مک‌وان همواره نماد یک خودرو باعملکردبالا(پرفورمنسی) بوده که در مسابقات اتومبیلرانی جایگاه خود را تثبت کرده است. با این حال مک‌وان جدید با توانایی‌های بیشتر آمادگی کامل‌تری را برای حضور در پیست داشته که با توجه به استایل منحصربه‌فردش، شایسته و لایق چنین نام ارزشمندی است تا توانایی‌های خود را در تاریخ اروپا ماندگار کند.»

کابین موستانگ مک‌وان جدید با صندلی اسپرت و روکش چرمی به رنگ مشکی با دوخت طوسی و تجهیز به گرم‌کن و سردکن شده تا در کنار ویژگی‌های چون تزئینات آلومینیومی فضای جذابی دارد، اما طراحان فورد برای حفظ طراحی کلاسیک مک‌وان یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲ اینچی به فرم کلاسیک را برای کلاستر(مجموعه پشت آمپر) تدارک دیده‌اند تا با وجود نمایشگر بزرگ کنسول میانی فضای مدرنی را نیز در اختیار سرنشینان بگذارد.

طراحی ترمز دستی منحصربه‌فرد، دسته دنده اسپرت و غربیلک فرمان اسپرت و سه دریچه کروی‌شکل سیستم تهویه مطبوع در کنسول میانی ویژگی‌های اسپرت مک‌وان ۱۹۶۹ را تداعی می‌کند. اما در بخش فنی موستانگ مک‌وان جدید نسخه اروپا، زیر کاپوت کشیده خود یک پیشرانه قدرتمند هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۵ لیتر که توانایی حداکثر تولید ۴۶۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، جا داده است.

این در حالی است که در نسخه‌های آمریکایی شمالی این قدرت به ۴۸۰ اسب‌بخار می‌رسد. نکته مهم‌تر اینکه دو گیربکس ۶ سرعته دستی با مکانیزم قفل دیفرانسیل مکاترونیکی لغزش محدود و همچنین یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهزبه پدال‌های شیفتر پشت فرمان برای مشتریان دردسترس است.

از امکانات موستانگ مک‌وان جدید نسخه اروپا می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم اطلاعات-سرگرمی SYNC۳، سیستم صوتی باکیفیت و حرفه‌ای B&O به همراه ۱۲ بلندگو و سیستم متغیرسازی صدای اگزوز اشاره کرد.    

کد خبر: ۵۱٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha