۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
۲۰ درصد کامیون های فرسوده از رده خارج می شوند
مشاور سازمان راهداری در حوزه نوسازی ناوگان:

۲۰ درصد کامیون های فرسوده از رده خارج می شوند

بمانا، مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان از وجود ۱۲۵ هزار دستگاه کامیون فقط در حمل و نقل برون شهری کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «صدراله بمانا» ضمن اشاره به واردات کامیون های سه سال ساخت به کشورافزود: واردات این کامیون ها باید دارای شرایطی از جمله استاندارد ایمنی و کیفیت، استاندارد آلایندگی و خدمات پس از فروش باشند.

وی اظهارداشت: اگر کامیون های مزبور فاقد مدارک و مستندات مورد اشاره باشند ثبت سفارش آن ها انجام نخواهد شد.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: این کامیون ها دست دوم هستند بنابراین باید از نظر صحت و سلامت مورد بازبینی قرار گیرند و پس از طی مراحل قانونی ترخیص شوند.

وی افزود: بطورکلی با ورود هر کامیون یک دستگاه کامیون فرسوده موجود در کشور از رده خارج می شود.

بمانا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۵ هزار دستگاه کامیون فقط در حمل و نقل برون شهری کشور وجود دارد، اظهارداشت: پیش بینی می شود با ورود این کامیون ها حداکثر تا ۲۰ درصد از کامیون های فرسوده بتوانند در سال جاری و آینده از رده خارج شوند.

وی ادامه داد: بطورکلی تا به امروز دو هزار نفر درخواست واردات کامیون های تا سه سال ساخت را در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ثبت رسانده اند.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: تاکنون از این تعداد ۱۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی به سازمان ملی استاندارد معرفی شده اند به عبارتی خودروهای این ۱۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی آماده است و می توانند وارد کنند.

وی در ادامه افزود: برای واردات کامیون های سه سال ساخت تنها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصمیم گیرنده نیست بلکه بانک مرکزی، گمرک، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت در این زمینه دخیل هستند.

کد خبر: ۵۱٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha