۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
تأمین استاندارد و ایمنی ساختمان‌ها در اردبیل اولویت اساسی است
استاندار اردبیل:

تأمین استاندارد و ایمنی ساختمان‌ها در اردبیل اولویت اساسی است

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های اساسی در طرح مسکن ملی اهمیت به تأمین استاندارد و ایمنی ساختمان‌ها در استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، یکصد و بیست و سومین جلسه شورای مسکن اردبیل قبل از ظهر یکشنبه با حضور مسئولان استانی به منظور بررسی آخرین وضعیت مسکن اقدام ملی برگزار شد و در این جلسه به لزوم زمانبندی در اجرای آن پرداخته شد و هر کدام از حاضران در جلسه به نقطه‌نظراتی در این باره پرداختند.

در این جلسه اهمیت به استفاده از نماهای مناسب در ساخت و ساز و نیز الگوهای موفق معماری در ساخت مسکن‌ها ارائه و نسبت به استانداردسازی ساختمان‌ها مواردی مطرح شد.

لزوم استفاده از ظرفیت سازندگان توانمند در طرح مسکن ملی
​​​​​​در این نشست ​اکبر بهنامجو استاندار اردبیل بیان کرد: استفاده از سازندگان توانمند در اجرای واحدهای مسکونی یکی از اولویت‌های اساسی است که در این زمینه تاکنون اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم مبنای کار قرار گرفته و در این زمینه به رفع مشکلات موجود باید پرداخته شود.

وی اظهار کرد: در راستای تأمین حفظ ایمنی و استاندارد واحدها نیز باید تمام استانداردها رعایت شده باشد و در راستای تشریع در اجرای پروژه‌ها و تحویل واحدها اقدامات لازم توسط دستگاه‌های مربوطه مبنای کار باشد تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: تأمین زمین رایگان از اهم مواردی است که به دنبال آن هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسریع در اجرای امور پروژه‌ها مبنای کار است و درصدد هستیم این پروژه‌ها را هر چه سریع‌تر به صاحبان آنان تحویل دهیم.

بهنامجو افزود: تمام سعی و تلاش ما ساخت سرپناه مناسب برای خانواده‌ها است که در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهره گرفته و مشکلات و موانع موجود را از سر راه برمی‌داریم که این مسئله برای ما به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اهمیت به اجرای ساخت و ساز باید با استفاده از معماری‌های اسلامی و نوین باشد و در این زمینه ظرفیت معماران برجسته استانی نیازمند بهره‌گیری است.

۳۴۷۱ نفر در اردبیل برای ثبت‌نام مسکن ملی تأئید شدند
در ادامه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل نیز گفت: ۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر در استان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و در این زمینه ۹ هزار و ۲۴۹ نفر متعلق به شهر اردبیل است که از این تعداد پنج هزار و ۸۳ نفر حائز شرایط هستند.

وی بیان کرد: تأئید نهایی سه هزار و ۴۷۱ نفر در کل استان محقق شده و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند که اولویت با افرادی است که واریز وجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌اند که به همین منظور احداث ۵۴۰ مسکن ملی در شهر اردبیل را آغاز کرده‌ایم.

حیدری بیان کرد: یک هزار و ۵۰ واحد نیز سهمیه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و یک هزار و ۱۲ نفر واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۲۴۲ نفر وجه اولیه را واریز کرده‌اند و با توجه به این که مهلت واریز وجه اول به اتمام رسیده افرادی که تاکنون وجهی واریز نکرده‌اند از چرخه حذف می‌شوند.

کد خبر: ۵۱٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha