۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
تعطیلی یک ماهه در انگلیس
در پی افزایش همه گیری کرونا صورت گرفت

تعطیلی یک ماهه در انگلیس

جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: ویروس کرونا سریعتر از بدترین سناریو مورد نظر ما در حال گسترش است. اگر اقدامی نکنیم ممکن است به تلفات چند هزار نفری در روز برسیم.

به گزارش بازار، درپی افزایش همه گیری کرونا تعطیلی سراسری به انگلیس باز می‌گردد.

موج سهمگین افزایش شمار افراد آلوده به ویروس کرونا و جان باختگان از این ویروس در انگلیس، دولت این کشور را به عقب نشینی واداشت و به دور جدید تعطیلات و محدودیت‌های سراسری یک ماهه تن داد.

نخست وزیر انگلیس شنبه شب و پس از پنج بار و دو نیم ساعت تاخیر از زمان اعلام اولیه در نشست خبری با خبرنگاران حاضر شد.

بوریس جانسون سپس برای تشریح برنامه‌های جدید دولت در مهار بحران کرونا در برابر دوربین تلویزیون‌ها حاضر شد و در برنامه‌ای زنده تصمیم جدید دولت را به همراه مشاوران علمی و پزشکی اش اعلام کرد.

بر اساس تصمیم جدید دولت انگلیس که قراراست روز دوشنبه در مجلس عوام این کشور طرح و از روز پنج شنبه در کشور اجرایی شود افراد حتی المقدور باید در خانه کار و از حضور در خارج از خانه اجتناب کنند. از افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای جداً خواسته شده است تا می‌توانند از خانه خارج نشوند. همه فروشگاه‌ها و مشاغل غیر ضروری تعطیل می‌شود، رستوران‌ها و اماکن پذیرایی برای بردن غذا دایر است، مدارس و دانشگاه‌ها نیز باز است و فعالیت آن‌ها ادامه خواهد یافت.

بر اساس دستورالعمل اعلامی دولت، افراد فقط برای حضور در محل کار، مداوا، خرید مایحتاج ضروری، مراقبت از افراد مسن و بیماران و نیز برای نرمش می‌توانند از منزل خارج شوند. دیدار با افراد غیر خانواده فقط با یک نفر مجاز است.

نخست وزیر انگلیس افزود: چنانچه با اجرای محدودیت‌ها شرایط مطلوبی فراهم شود پس از پایان دوره که دوم دسامبر خواهد بود درباره احتمال کاهش محدودیت‌ها و تجمع خانواده‌ها برای برگزاری جشن سال نو میلادی تصمیم گیری خواهد شد.

جانسون همچنین از ادامه طرح حمایت از مشاغلی که به علت تعطیلی سراسری بسته می‌شوند تا دوم دسامبر خبر داد.

طرح دور جدید محدودیت‌ها در انگلیس روز دوشنبه تا چهارشنبه در مجلس بررسی و از پنج شنبه در سراسر انگلیس اجرا خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس گفت: چنانچه این محدویت‌ها اجرا نشود و روند کنونی ادامه یابد پزشکان مجبور خواهند شد بیماران را برای مداوا گزینش کنند.

صاحب نظران با توجه به شرایط انگلیس از نظر همه گیری ویروس کرونا معتقدند دور جدید محدودیت‌های کرونایی احتمالا تا سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

انگلیس از نظر شمار جان باختگان از کرونا بدترین وضعیت را در قاره اروپا دارد و مرکز ملی امار این کشور به استناد گواهی‌های فوت صادر شده، شمار جان باختگان از کرونا در این کشور را بیش از ۶۱ هزار نفر اعلام کرده که البته حدود ۱۶ هزار نفر بیشتر از آمار اعلامی دولت است. انگلیس از نظر شمار مبتلایان به کووید ۱۹ هم پس از فرانسه و اسپانیا بدترین وضعیت را در اروپا داراست.

در شبانه روز گذشته نیز ۲۱ هزار و ۹۱۵ نفر بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزوده شد و شمار افرد الوده به ویروس کرونا در انگیس را به یک میلیون و ۱۱۶ هزار و شصت نفر رساند.

در شبانه روز گذشته ۳۲۶ بیمار کرونایی دیگر در انگلیس جان باختند و شمار جان باختگان از کرونا در این کشور نیز به ۴۶ هزار و ۵۵۵ نفر رسید.

کد خبر: ۵۱٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha